Przedszkole czynne jest w godzinach:
07.00 – 17.30
Ramowy rozkład dnia
Grupy młodsze
Czas trwania | Aktywność dzieci |
07.00 – 08.20 | Tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci działań według ich pomysłów – rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci. Praca indywidualna. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. Czynności porządkowe. |
08.20 – 08.30 | Zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem. |
08.30 – 08.35 | Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne, samoobsługowe. |
08.35 – 09.00 | Śniadanie – kształcenie nawyków estetycznych, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
09.00 – 09.30 | Grupowe zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego organizowane w sali lub ogrodzie, zabawa ruchowa. |
09.30 – 10.00 | Swobodne zabawy podejmowane przez dzieci, praca indywidualna, prace porządkowe. |
10.00 – 11.50 | Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze. W przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach. |
11.50 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
12.00 – 12.45 | Obiad – kształcenie nawyków estetycznych, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. Czynności samoobsługowe. |
12.45 – 14.15 | Przygotowanie do odpoczynku: czynności higieniczne i samoobsługowe. Odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, muzyki i słuchowisk. |
14.15 – 14.35 | Czynności samoobsługowe i higieniczne. Zabawa ruchowa. |
14.45 – 15.00 | Podwieczorek – kształcenie nawyków estetycznych, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
15.00 – 17.30 | Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań w sali lub w ogrodzie. Zajęcia wspomagające rozwój dzieci prowadzone przez nauczyciela. |
Grupy starsze
Czas trwania | Aktywność dzieci |
07.00 – 08.20 | Tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci działań według ich pomysłów – rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci. Praca indywidualna. Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi. Czynności porządkowe. |
08.20 – 08.30 | Zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem. |
08.30 – 08.35 | Czynności higieniczne, samoobsługowe. |
08.35 – 09.00 | Przygotowanie do śniadania i śniadanie – kształcenie nawyków estetycznych, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
09.00 – 09.40 | Grupowe zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego organizowane w sali lub ogrodzie, zabawa ruchowa. |
09.40 – 10.00 | Swobodne zabawy podejmowane przez dzieci, praca indywidualna, prace porządkowe. |
10.00 – 11.50 | Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze. W przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach. |
11.50 – 12.00 | Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
12.00 – 12.45 | Obiad – kształcenie nawyków estetycznych, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. Czynności samoobsługowe. |
12.45 – 14.20 | Tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci działań według ich pomysłów, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, praca indywidualna i w małych grupach. |
14.20 – 14.30 | Prace porządkowe. Czynności samoobsługowe i higieniczne. Zabawa ruchowa. |
14.30 – 14.45 | Podwieczorek – kształcenie nawyków estetycznych, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
14.45 – 17.30 | Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań w sali lub w ogrodzie. Zajęcia wspomagające rozwój dzieci prowadzone przez nauczyciela. |