Szanowni Rodzice
Przedstawiamy zadania, przydatne do utrwalania języka angielskiego, które dzieci mogą wykonać w domu.
Zachęcamy do wykonywania tego materiału do wspólnych zabaw z dziećmi
Propozycje ćwiczeń przygotowała nasza nauczycielka języka angielskiego
– Pani Sandra Doszko.
Propozycja nr 1
Propozycja nr 2
Zachęcam Dzieci i Rodziców do śpiewania i przede wszystkim powtarzania ruchów, gdyż na tym etapie dzieci najefektywniej uczą się nowych słówek właśnie poprzez zabawę i ruch
Poniżej teksty dla chętnych:
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark, doo doo doo doo doo doo
Baby shark! Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark, doo doo doo doo doo doo
Mommy shark! Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark, doo doo doo doo doo doo
Daddy shark! Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark, doo doo doo doo doo doo
Grandma shark! Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark, doo doo doo doo doo doo
Grandpa shark! Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt, doo doo doo doo doo doo
Let’s go hunt! Run away,…
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Head and shoulders,knees and toes
Head and shoulders,knees and toes
Knees and toes, two eyes, two ears
One mouth and a nose,
Head and shoulders,knees and toes,
Knees and toes.
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.
Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let’s stop. Now let’s stop.
Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.
Jump jump jump. Jump jump jump.
Swimming swimming swimming.
Swimming swimming swimming.
Now let’s sleep. Now let’s sleep.
Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z grupy Krasnali: utrwalenie słownictwa z tematu „Food” (jedzenie) oraz liczenia w zakresie trzech.
BANANY, KANAPKI, JABŁKA!
Do przygotowywania jednego z posiłków (np.: śniadania) rodzic może położyć na stole kilka bananów, kanapek, jabłek i powiedzieć do dziecka: ‘Point to the (bananas/ sandwiches/apples)!’ Dziecko reaguje na polecenia gestami lub słowami: ‘bananas/sandwiches/apples’.
BANANY, KANAPKI, JABŁKA! RAZ, DWA, TRZY!
Innego dnia przy przygotowywaniu posiłku rodzic ponownie kładzie na stole kilka bananów, kanapek i jabłek. Bierze trzy banany i liczy: ‘one, two, three’. Zachęca dziecko do wspólnego liczenia. Rodzic mówi: ‘two apples’ i bierze dwa jabłka powtarzając: ‘one, two’. Potem mówi do dziecka, że teraz jego/jej kolej. Podaje polecenie: ‘one banana/one sandwich/one apple’ i czeka na reakcję dziecka. Jeśli dziecko zrozumie i poprawnie zareaguje, rodzic chwali je. Następnie rodzic mówi: ‘(two/three) (bananas/sandwiches/apples)’. Jeżeli dziecko ma trudności, rodzic może podpowiedzieć mu/jej, pokazując liczbę palców. Ważna jest obserwacja dziecka w trakcie zabawy. Jeśli jego/jej zachowanie wskazuje na znużenie, grę należy zakończyć.
Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z grupy Puchatków i Smerfów: powtórzenie słownictwa z działu „Clothes” (ubrania) oraz utrwalenie kolorów ” Blue” „Yellow” (niebieski i żółty).
UBIERAMY SIĘ
Rodzic przygotowuje ubrania dziecka. Wybór powinien ograniczyć się do: ‘swetra/kurtki/czapki/szalika/koszulki z krótkimi rękawami/spodenek’. Aby sprawdzić czy dziecko pamięta słowa, rodzic bierze każde z ubrań i mówi: ‘jumper/coat/hat/scarf/T-shirt/shorts’. Dziecko powinno powtarzać wyrazy. Następnie rodzic wydaje po kolei następujące typy poleceń: ‘It’s cold. Put your jumper/coat/hat/scarf on.’ oraz ‘It’s hot. Put your T-shirt/ shorts on.’ Zadaniem dziecka jest za każdym razem założenie odpowiedniego ubrania. Jeśli dziecko pomyli się, rodzic powinien powtórzyć polecenie tyle razy, ile dziecko będzie potrzebować, aby zareagować prawidłowo.
ŻÓŁTY I NIEBIESKI
Rodzic wybiera dziesięć przedmiotów w różnych kolorach, z których 3 będą w kolorze żółtym, a 3 inne w kolorze niebieskim. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym i niebieskim, mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’ lub ‘blue’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.
Domowa zabawa z językiem angielskim dzieci z grupy Gumisiów i Tygrysków: powtórzenie słownictwa z działu „Body parts” (części ciała) oraz utrwalenie kolorów „Blue „, „Yellow” , „Red” (niebieski, żółty i czerwony).
CZĘŚCI CIAŁA
W trakcie wieczornej toalety rodzic może zaproponować dziecku zabawę. Najpierw, aby przypomnieć potrzebne słownictwo rodzic mówi po kolei: ‘hands/arms/feet/legs/ fingers/toes’ i czeka, aż dziecko zareaguje odpowiednim gestem wskazującym. Następnie rodzic wydaje różne polecenia:
- Touch your hands. (Dotknij … )
- Put your arms up. (Podnieś … )
- Touch your feet.
- Touch your legs.
- Put your fingers up.
- Touch your toes.
Rodzic powtarza polecenia kilka razy, jeśli dziecko potrzebuje więcej czasu. Zabawę można przeprowadzać na przykład stojąc z dzieckiem przed lustrem. Gdy dziecko zareaguje odpowiednio, rodzic może naśladować ruch dziecka i wskazać wymienioną część ciała u siebie. Możliwa jest także zamiana ról. Dziecko wydaje polecenia: ‘hands/arms/feet/legs/fingers/toes’, natomiast rodzic reaguje. Dziecko nie musi budować pełnego zdania.
ŻÓŁTY, NIEBIESKI i CZERWONY
Rodzic wybiera dwanaście przedmiotów w różnych kolorach, z których 3 będą w kolorze żółtym, 3 w kolorze niebieskim, a 3 inne w kolorze czerwonym. Ich rozmiar powinien być niewielki, ponieważ rodzic schowa je do nieprzezroczystego pudełka lub torby. Po przygotowaniu zestawu przedmiotów rodzic woła dziecko i zakrywa mu oczy opaską lub szalikiem. Dziecko wyjmuje z torby pięć przedmiotów. Po losowaniu może zdjąć opaskę. Jego/jej zadaniem jest wskazanie tych spośród przedmiotów, które są w kolorze żółtym niebieskim, czerwonym mówiąc przy każdym wskazaniu: ‘yellow’, ‘blue’ lub ‘red’. Istotne jest podanie dziecku zasad tej gry przed jej rozpoczęciem.
Słowniczek dla rodzica znajduje się w piku pdf.
Propozycje nr 3
Polowanie na pisanki
Rodzicu: Wybierz i pokaż dziecku kilka pisanek (mogą to też być np. czekoladowe jajka-niespodzianki). Następnie poproś dziecko, by zamknęło oczy. Schowaj jedną z pisanek gdzieś w pokoju i pozwól dziecku otworzyć oczy. Zapytaj ‘Where’s the egg?’ (‘Gdzie jest jajko/pisanka?’). Dziecko powinno zacząć szukać – jeśli idzie w dobrym kierunku, mów ‘Hot!’ (‘Gorąco’), jeśli w innym, mów ‘Cold!’ (‘Zimno’), aż dziecko znajdzie jajko – zachęć je, by wtedy powiedziało ‘Here!’ (‘Tutaj’). Następnie zamieńcie się rolami – niech dziecko schowa pisankę, ty zaś jej szukaj.
IW załączeniu karta pracy: dziecko musi znaleźć eggs (jajka) pokolorować i spróbować policzyć.
Linki do filmiku wprowadzającego słownictwo związane z tematem EASTER (Wielkanoc) dla dzieci młodszych :
https://www.youtube.com/watch?v=54nDbehiLr0
i rozszerzenie tematu dla dzieci starszych
https://www.youtube.com/watch?v=SVTNHoYhJq
Propozycja nr 4
POWITANIE
Ćwiczenie to powinno być wykonywane w otoczeniu, które dziecko dobrze zna i w którym czuje się pewnie (np.: w pokoju dziecka). Rodzic wypowiada zwrot ‘Hello!’ i wita się z zabawkami. Wybiera ulubioną zabawkę dziecka i mówi ‘Hello’, odpowiednio zmieniając głos.Obserwuje reakcję dziecka i zachęca je do odpowiedzenia zabawce. Jeżeli dziecko powie ‘Hello’, rodzic chwali je i zabawa toczy się dalej. W kolejnej fazie można ją kontynuować, namawiając dziecko, aby samo wybrało zabawkę i naśladowało rodzica. Dziecko może na przykład mówić ‘Hello’ zmienionym głosem do zabawki trzymanej przez rodzica. Używanie zabawek jest niezmiernie ważne dla dzieci nieśmiałych, które czują się o wiele bardziej bezpieczne dzięki wcielaniu się w inną postać. Jednakże nawet jeżeli dziecko jest śmiałe i otwarte na pewno odgrywanie roli sprawi mu/jej przyjemność.
Poproś dziecko, aby przywitało się ze wszystkimi członkami rodziny, np.: ‘Hello, Mummy’; ‘Hello, Adam’; ‘Hello, Daddy’. Powiedz dziecku, z kim ma się przywitać (podawaj imiona członków rodziny). Zaproponuj dziecku, żeby przywitało się ze swoimi pluszakami, maskotkami lub ulubionymi zabawkami, nazywając je po imieniu.
POŻEGNANIE
Najlepszym momentem na używanie zwrotu ‘Bye-bye’ jest wieczór. Kiedy dziecko leży już w łóżku rodzic może przynieść dwie lub trzy zabawki i naśladując różne głosy pożegnać dziecko zwrotem ‘Bye-bye’. Kiedy dziecko odpowie po angielsku dobrym pomysłem jest pochwała, która, jeśli będzie stosowana regularnie, pomoże dziecku rozwijać pozytywne nastawienie do nauki kolejnych słów w języku angielskim.
Poproś dziecko, aby pożegnało się ze wszystkimi członkami rodziny, np.: ‘Bye-bye, Mummy’; ‘Bye-bye, Adam’; ‘Bye-bye, Daddy’. Powiedz dziecku, z kim ma się pożegnać (podawaj imiona członków rodziny). Zaproponuj dziecku, żeby pożegnało się ze swoimi pluszakami, maskotkami lub ulubionymi zabawkami, nazywając je po imieniu.
INSTRUKCJE
Rodzic prosi dziecko, by wykonywało jego instrukcje. Mów, w dowolnej kolejności: ‘Jump’ (dziecko powinno podskoczyć), ‘Wave’ (dziecko powinno pomachać), ‘Sit down’ (dziecko powinno usiąść), ‘Stand up’ (dziecko powinno wstać), ‘Dance’ (dziecko powinno zatańczyć), ‘Touch your nose’ (dziecko powinno dotknąć swego nosa) , ‘Claps your hands’ ( dziecko powinno zaklaskać ) ‘Blow a kiss’ ( dziecko powinno przesłać całusa). Zaskakuj dziecko zmieniającą się kolejnością i, jeśli chcesz, coraz szybszym tempem wydawania instrukcji. Następnie zamieniamy się rolami – niech teraz dziecko wydaje polecenia rodzicowi.
Jak się masz? (dla dzieci starszych )
Rodzic prosi dziecko by, zapytało wszystkich obecnych ‘How are you?’. Pytani niech odpowiadają ‘I’m fine, thank you’ oraz zadają to samo pytanie dziecku – ‘And how are you?’, na co dziecko również powinno odpowiedzieć ‘I’m fine, thank you’.
Słowniczek dla rodzica znajduje się w pliku pdf:
Propozycja nr 5
Dzisiaj proponujemy naukę kolorów: ” Red, green, yellow” do melodii Panie Janie. Zabawa z rodzicem pomoże utrwalić nazwy kolorów.
Rodzic siada na wprost dziecka, miedzy nimi leżą przedmioty (kartki, klocki lub kredki) w kolorze czerwonym, zielonym i żółtym. Podczas słuchania piosenki należy dotykać przedmiotu w odpowiednim kolorze. Red – czerwony Green – zielony Yellow – żółty.
Poniżej słowa wyliczanki:
Red, green, yellow,
Red green, yellow
yellow, green,
yellow, green,
red, green, red green, yellow
red, green, red green, yellow
yellow, red
yellow, red
Gdy dziecko zapamięta już słowa wyliczanki można je zachęcić, aby spróbowało zaśpiewać i pokazywać odpowiednie kolory samodzielnie – bez pomocy rodzica.
Propozycja nr 6
KRASNALE
OCZY, USZY, USTA – LUSTRA
Ćwiczenie wyrazów związanych z częściami ciała może odbywać się w pokoju dziecka. Rodzic siada naprzeciwko dziecka, wskazuje po kolei na swoje oczy, uszy, usta i wymawia wyrazy: ‘eyes’, ‘ears’ i ‘mouth’. Następnie zachęca dziecko, aby naśladowało rodzica. Z początku dziecko może odwzorowywać jedynie ruchy ręką, ale stopniowo będzie starać się wymawiać wyrazy wspólnie z rodzicem. Rodzic może wprowadzić kolejne wyrażenie mówiąc: ‘Wiggle eyes/ears/mouth.’ i poruszając daną częścią twarzy. Dziecko powinno naśladować gesty rodzica. Dalsza część gry może polegać na coraz szybszym wskazywaniu i wymawianiu wyrazów. Na koniec rodzic może przetestować na ile dziecko rozróżnia słowa oznaczające poszczególne części twarzy. Do tego celu używa zwrotu ‘Point to eyes/ ears/mouth.’ Zadaniem dziecka jest wskazanie odpowiedniej części twarzy i, jeśli czuje się gotowe, wypowiedzenie słów: ‘eyes/ears/mouth.’ Na tym etapie nauki dziecko nie musi samo wypowiadać polecenia. Wystarczy, jeśli reaguje na nie czynnością.
OCZY, USZY, USTA – u Misia
Rodzic prosu dziecko, by na przykładzie swoich maskotek i pluszaków pokazało znane sobie części ciała.
ZABAWA W CHOWANEGO
Rodzicu poproś dziecko, by schowało jedną ze swoich maskotek – zakryj na chwilę oczy, by dać dziecku czas. Chodź po pokoju, szukając maskotki, mówiąc ‘Teddy? Teddy?( lub jeśli maskotka ma imię – po imieniuJ) Where are you?’ Poproś dziecko, by naprowadzało cię, mówiąc ‘Yes’, jeśli zbliżasz się do miejsca, w którym schowana jest maskotka lub ‘No’, jeśli się od niego oddalasz. Kiedy znajdziesz maskotkę, weź ją do ręki i „podskocz” nim radośnie, mówiąc ‘Here I am! Here I am!’. Następnie zamieńcie się rolami – niech teraz dziecko szuka zabawki.
SMERFY, PUCHATKI
CZĘŚCI CIAŁA I
Rodzic może zaproponować dziecku tę zabawę na koniec wieczornej toalety. Stojąc przed lustrem rodzic wskazuje po kolei swoje części ciała i mówi: ‘fingers/ nose/tummy/toes/eyes/ears’. Zachęca dziecko do wskazania swoich części ciała i powtórzenia ich nazw. Następnie rodzic wydaje następujące polecenia: ‘Point to fingers/nose/tummy/toes/eyes/ears’. Dziecko powinno wskazywać i, jeśli jest na to gotowe, powtarzać nazwy części ciała.
CZĘŚCI CIAŁA II
Rodzic staje naprzeciwko dziecka, wskazuje poszczególne części swojego ciała i mówi po kolei: ‘fingers/nose/tummy/toes/eyes/ears’. Dziecko naśladuje ruchy i słowa. Po przećwiczeniu nazw części ciała, rodzic wydaje polecenia: ‘Point to fingers/nose/ tummy/toes/eyes/ears’. Rodzic daje dziecku chwilkę na zastanowienie się i chwali, kiedy uda mu/jej się poprawnie zareagować. Gdy rodzic widzi, że dziecko pamięta słowa, może wydawać polecenia coraz szybciej. Na koniec rodzic może zamienić się z dzieckiem rolami. Dziecko mówi: ‘fingers/nose/tummy/toes/eyes/ears’. Zadaniem rodzica jest reagować odpowiednio słowem i gestem.
DUZI I MALI
Rodzicu, poproś dziecko, by wskazało wszystkich członków rodziny po kolei (ewentualnie również zwierzątka domowe i ulubione zabawki), określając ich jako ‘big’ lub ‘small’.
W KOLEJNOŚCI
Rodzicu, zbierz na stole kilka przedmiotów codziennego użytku, dobranych w ten sposób, aby można było z łatwością wyróżnić między nimi te ‘big’ – ‘duże’ i ‘small’ – ‘małe’. Poproś dziecko, by je posortowało, za każdym razem proponując głośno grupę – potwierdzaj lub zaprzeczaj, mówiąc ‘yes’ albo ‘no’. Następnie poproś dziecko, by ułożyło przedmioty w kolejności wedle twoich wskazówek i mów na przemian, np. ‘big, big, small, big, small, small, big…’ itd., aż do wykorzystania wszystkich rzeczy.
GUMISIE, TYGRYSKI
JAKIM JESTEM ZWIERZĘCIEM?
Rodzicu, poproś dziecko, by naśladowało jedno ze zwierząt ‘elephant/bird/tiger/ crocodile/snake/lion/monkey’.– Twoim zadaniem jest zgadnięcie, o jakie zwierzę chodzi. Następnie zamieńcie się rolami – Ty pokazuj, a dziecko niech zgaduje. Możecie również naśladować dźwięki wydawane przez zwierzęta.
JAK DUŻO?
Policzmy! Dziecko poznało już liczby od 1 do 10 (choć może jeszcze potrzebować pomocy w samodzielnym liczeniu). Zbierz od 1 do 10 przedmiotów jednego typu (nazwa przedmiotu nie musi być dziecku znana) – mogą to być kredki, książki, owoce czy jakiekolwiek przedmioty codziennego użytku. Poproś dziecko, by je policzyło, używając pytania ‘How many are there?’. Dziecko powinno policzyć na głos. Następnie możecie zamienić się rolami – niech dziecko zdecyduje, jakie przedmioty masz policzyć.
Słowniczek dla rodzica znajduje się w pliku .pdf
Propozycja nr 7
Dzisiaj zapraszamy do obejrzenia króciutkiego (ok. 1 min.) filmiku wprowadzającego słownictwo związane z tematem Spring – Wiosna. Dzieci po wysłuchaniu poprawnej wymowy danego słowa powtarzają je kilkukrotnie.
https://www.youtube.com/watch?v=U-Tfcwtn8Fk
Następnie, w celu utrwalenia kilku wiosennych słówek, proponujemy zabawę ruchową. Dziecko swobodnie porusza się po pokoju. Na hasło BEE [wym. bi] (pszczoła) zamienia się w pszczółkę i fruwa po pokoju, na hasło FLOWER (kwiatek), chodzi po pomieszczeniu zrywając kwiaty i wąchając je. Na hasło SUN [wym. san]] (słońce) kładzie się na podłodze i opala się.
Propozycja nr 8
KRASNALE
Dzisiejsza zabawa ma na celu rozróżnianie wielkości big(duży ) /small (mały). Na początek warto zebrać kilka małych i kilka dużych przedmiotów – rozróżniać je mówiąc BIG [wym.byg] – duży albo SMALL [wym.smol] – mały. Można poprosić, aby dziecko próbowało powtórzyć za rodzicem.
Rodzic wskazuje części swojej twarzy, mówi: nose / eyes / ears / mouth i zachęca dziecko do powtarzania. Następnie rodzic wskazuje nos dziecka i mówi: small nose ( mały nos). Wskazuje swój nos i mówi: big nose (duży nos). W ten sam sposób porównuje pozostałe części twarzy i prosi dziecko o powtarzanie. Następnie rodzic podaje części twarzy na wyrywki: big eyes / small ears / big mouth / big ears / small eyes / small mouth. Zadaniem dziecka jest wskazywanie za każdym razem wymienianych części twarzy swojej lub rodzica.
PUCHATKI, SMERFY
Dzisiejsza zabawa ma na celu rozróżnianie emocji happy [wym. hæpi] ( wesoły )/sad[ wym.sæd] ( smutny). Rodzic rysuje uśmiechnięta i smutną buźką i nazywa jej emocje mówiąc happy /sad. Można zachęcić dziecko do powtarzania za rodzicem. Następnie można poprosić dziecko o zrobienie miny wesołej na przemian z miną smutną – za każdym razem nazywając emocje po angielsku i zamienić się rolami – dziecko mówi , rodzic pokazuje.
GUMISIE, TYGRYSKI
Dzisiejsza zabawa ma na celu rozróżnianie przymiotników Noisy [wym.nojzi] – głośny i quiet [wym.kłajet] – cichy
Rodzicu poproś dziecko, by zachowywało się głośno lub cicho w zależności od twoich poleceń. Mów ‘noisy’ i ‘quiet’ w zmieniających się odstępach czasu i różnej kolejności, by wprowadzić element zaskoczenia. Dziecko ma za zadanie zachowywać się zgodnie z twoimi poleceniami – tj., jeśli powiesz ‘noisy’ drugi czy trzeci raz pod rząd, dziecko musi nadal zachowywać się głośno, aż do momentu, gdy powiesz ‘quiet’.
Propozycja nr 9
KRASNALE, PUCHATKI
Powtarzamy słownictwo z działu :Animals – zwierzęta
KRÓLIK, PTAK, KACZKA
Rodzic umawia się z dzieckiem, że pobawią się w naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta. Rodzic wymienia nazwy: ‘rabbit’, ‘bird’, ‘duck’ i przy każdej nazwie zachęca dziecko do pokazania co robi każde zwierzątko. Następnie ponownie wymienia nazwy i po każdej dodaje dźwięk wydawany przez dane zwierze (‘duck’ – Quack, quack!/ ‘rabbit’ – Boing, boing!/ ‘bird’ – Tweet, tweet!). Może również zachęcić dziecko, aby oprócz dźwięku naśladowało zachowanie każdego zwierzęcia.
SMERFY
Powtarzamy słownictwo z działu :Animals – zwierzęta.
Na początek dobrze byłoby odnaleźć w domu ilustracje zwierząt wiejskich : Duck – kaczki, cow-krowy, horse-konia, sheep –owcy, cat – kota i dog – psa, aby powtórzyć z dzieckiem nazwy zwierząt. Należy pokazać zwierzątko i kilkukrotnie powtórzyć angielską nazwę. Następnie proponuję zabawę:
JESTEM KOTEM
Rodzicu, poproś dziecko, by zaczęło udawać jedno ze zwierząt – może np. myć sobie łapkę jak kot czy chodzić jak kaczuszka. Cały czas dziecko powinno też wydawać odpowiedni dla danego zwierzątka dźwięk. Unieś dłonie nad dzieckiem i ‘zaczaruj’ je, mówiąc ‘Abracadabra …’ i podając nazwę zwierzątka, w które dziecko ma się zmienić (np. ‘Abracadabra … horse!’) – dziecko powinno zacząć naśladować nowe zwierzątko i wydawane przez nie dźwięki.
GUMISIE, TYGRYSKI
Powtarzamy słownictwo z działu :Food-jedzenie
JA LUBIĘ …
Kiedy nadchodzi pora posiłku (na przykład drugiego śniadania) rodzic kładzie na stole: jajka/pomidory/ banany/ciastka/jabłka/kiełbaski/lody/koktajle mleczne . Następnie wymienia wyrazy: ‘eggs/tomatoes/bananas/cakes/apples/sausages/ice-cream/milkshakes. Prosi, aby dziecko wskazywało odpowiednie jedzenie i powtarzało słowa. Wreszcie rodzic zapowiada, że będzie mówić o swoim ulubionym jedzeniu, a dziecko powinno podać to, co zostanie wymienione: ‘I like eggs/tomatoes/ bananas/cakes/apples/sausages.’ Dziecko może potem przejąć rolę rodzica i wymieniać swoje ulubione jedzenie. Nie musi używać pełnego zdania, jeśli nie czuje się na tyle pewnie. Zabawę oczywiście można przeprowadzić na ilustracjach , tak aby dziecko powtórzyło wszystkie słowa z dzisiejszego słowniczka, a nie tylko te, które posiadamy aktualnie w lodówce.
Słowniczek dla rodzica znajduje się w pliku .pdf
Propozycja nr 10
KRASNALE
Powtarzaliśmy już kolor żółty ,dzisiejsza zabawa ma na celu utrwalenie koloru niebieskiego
ZNAJDŹ NIEBIESKI
Rodzic pokazuje dziecku niebieską kredkę, mówi: blue [wym. blu] i zachęca do powtórzenia. Następnie prosi, aby dziecko wskazało jak najwięcej niebieskich przedmiotów. Rodzic wydaje polecenie: Find blue[ wym. fajnd blu ]. W tę grę można grać nie tylko w domu, ale także na przykład podczas podróży lub na spacerze.
DOTKNIJ ..
Rodzic na jednym krańcu pokoju umieszcza żółty przedmiot, a na drugim niebieski przedmiot. Dziecko swobodnie porusza się pokoju. Na hasło rodzica Touch blue [wym.tacz blu]/ touch yellow [wym.tacz jeloł] dziecko jak najszybciej biegnie do odpowiedniego przedmiotu i dotyka go – można zachęcić dziecko do wymówienia głośno nazwy koloru.
PUCHATKI, SMERFY
Wprowadzamy określenia brudny/czysty– DIRTY/CLEAN [wym. de(r)ti/klin]
SPACER PO MIESZKANIU
Rodzicu,przejdź się z dzieckiem po domu, wskazując na czyste i brudne przedmioty i miejsca – mów, odpowiednio, ‘clean’ [wym.klin] (z zadowoleniem w głosie) lub ‘dirty’ [wym.de(r)ti] (z odrazą), prosząc dziecko, by powtarzało za tobą. Jeśli widzisz, że dziecko czuje się pewnie, poproś je, by teraz ono pokazało ci czyste i brudne przedmioty i miejsca. Możecie razem posprzątać, komentując sprzątane rzeczy i miejsca jako ‘dirty’ przez sprzątaniem i ‘clean’ po sprzątaniu.
BRUDNE RĘCE/CZYSTE RĘCE
Czynność mycia rąk można wykorzystać do przeprowadzenia zabawy w brudne i czyste ręce. Rodzic po przyjściu do domu pokazując dziecku dłonie może powiedzieć: ‘Dirty hands!’ [wym. de(r)ti hendz]Będzie to hasłem dla dziecka do umycia rąk. Następnie rodzic może pochwalić dziecko mówiąc: ‘Clean hands!’ [wym. klin hendz] Jest to sposób wplecenia języka angielskiego w codzienne życie dziecka, co jest bardzo cennym elementem nauki.
Zachęcam do wysłuchania piosenki o myciu rąk: https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE
GUMISIE, TYGRYSKI
Wprowadzamy zwroty lubię/nie lubię – I LIKE/ DON’T LIKE
CZY LUBISZ?
Rodzicu zapytaj dziecko po angielsku, co lubi. Zadawaj pytanie ‘Do you like [wym. du ju lajk] (blue, yellow, tigers , eggs etc. –dowolne rzeczowniki,kolory które do tej pory poznaliśmy) Dziecko powinno odpowiadać ‘yes’ lub ‘no’. Następnie poproś dziecko, by to ono zadawało pytania tobie lub innym członkom rodziny.
LUBIĘ/NIE LUBIĘ
Zabawę najlepiej przeprowadzić na produktach spożywczych. Przygotowujemy kilka produktów oraz dwie kartki z narysowanymi buźkami : uśmiechniętą i skrzywioną, które kładziemy na podłodze w odstępie co najmniej metra . Rodzic pokazuje dziecku produkt (nie trzeba znać i wymawiać jego nazwy) , a dziecko podchodzi do odpowiedniej buźki i mówi: (kiwając potwierdzająco głową) I like [wym.aj lajk] lub ( kręcąc przecząco) I don’t like [wym. aj dont lajk ]. Jeśli dziecko nie ma ochoty mówić nie należy go zmuszać, wystarczy, że ustawi się w odpowiednim miejscu ( przy konkretnej buźce) a rodzic głośno wypowie zwrot za nie. Następnie należy zamienić się rolami. Dziecko pokazuje produkt, a rodzic odpowiada. Zachęcam do wysłuchania piosenki związanej z dzisiejszymi zabawami – nasze przedszkolaki ją uwielbiają: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHU
PROPOZYCJA nr 11
Dzisiaj rozszerzamy gamę kolorów u dzieci młodszych i utrwalamy nazwy kolorów u dzieci starszych.
Dzieci młodsze zapraszam do obejrzenia i wysłuchania piosenki w której poznamy kolory: red (czerwony) i purple (fioletowy) https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA
Po wysłuchaniu piosenki można zaprosić dzieci do zabawy w szukanie kolorów red i purple w mieszkaniu.
Dzieci starsze na tym etapie nauki powinny znać już sporo nazw kolorów w języku angielskim (ich listę znajdziemy poniżej). Rodzicu, wprowadź zabawę z angielskim do codziennych zajęć – w domu czy na spacerze pokazuj dziecku różne przedmioty i wspólnie nazywajcie ich kolory po angielsku. Możesz też poprosić dziecko, by jak najszybciej znalazło jak najwięcej przedmiotów danego koloru w swoim otoczeniu.
yellow (jeleu) żółty |
blue (blu) niebieski |
red (red ) czerwony |
green (grin) zielony |
pink (pink ) różowy |
brown (braun) brązowy |
orange (oryndż) pomarańczowy |
purple (perpl) fioletowy |
Dla przypomnienia wymowy proponuję wysłuchanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=z0HZNaM7gTg
Propozycja nr 12
Celem dzisiejszych zabaw jest utrwalenie nazw wybranych kształtów.
Rodzic wycina z papieru kształty i chowa do pudełka lub woreczka: w grupach młodszych będą to :circle [wym. se(r)k(e)l] –koło, square [wym. skłee(r)] – kwadrat, diamond [wym.dajment] – romb oraz heart [wym.ha:t] –serce , w grupach starszych dodatkowo : rectangle [wym.rekteng(e)l] – prostokąt, triangle [wym. czrajeng(e)l] – trójkąt, star [wym.sta(r)]- gwiazda oraz oval [wym.ołwal] – owal
CO TO MOŻE BYĆ?
Rodzic potrząsa pudełkiem, zagląda do środka i mówi rymowankę : 1, 2, 3 What can it be? [wym. łan, tu, tri łot ken yt bi?] – (1,2,3 co to może być? )I prosi dziecko o powtórzenie. Następnie rodzic przechodzi do prezentowania zawartości pudełka. Wyjmuje kształty , lub prosi dziecko o wylosowanie i nazywa wylosowany kształt zachęcając dziecko do kilkukrotnego powtórzenia nazwy.
CZEGO BRAKUJE?
Rodzic rozkłada na podłodze wszystkie kształty. Zachęca dzieci by powtórzyły rytmicznie 3 razy, np. klepiąc ręką o dywan – square, square, square. Dziecko powtarza wszystkie gesty za rodzicem, który musi prezentować przykład . Następnie powtarza czynność z pozostałymi kształtami, a na koniec zakrywa ściereczką wszystkie kształty, wyciąga jeden ( tak , aby dziecko nie zauważyło), po czym zabiera chustę, pytając : What’s missing? [wym. łots misin] – czego brakuje ? Zabawę kontynuujemy do czasu, aż wszystkie kształty zostaną przećwiczone.
Zachęcam do wysłuchania piosenek o kształtach – dzieci je znają i bardzo lubią. Dla dzieci młodszych:
https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4&t=63s oraz druga dla dzieci starszych : https://www.youtube.com/watch?v=03pyY9C2Pm8
Propozycja nr 13
Kontynuujemy utrwalanie nazw poznanych kształtów.
Zabawa ruchowa z piosenką
Wycięte kształty rodzic rozkłada na podłodze, po całym pokoju. Słuchamy uważnie piosenek z linków z propozycji zamieszczonych 19.05. Następnie rodzic prosi by dziecko wstało i ćwiczy z nim przykładowe słowa piosenki, np. A circle. Can you make a circle? – pokazuje, jak z rąk zrobić koło. A circle. Can you find a circle? – naśladuje gest rozglądania się, po czym podbiega do koła leżącego na podłodze i zachęca do tego samego dziecko. Następnie prosi, by szybko wrócili na miejsce. W razie potrzeby, prezentuje przykład na innych kształtach. Kiedy widzi, że dziecko zrozumiało o co chodzi, włącza piosenkę raz jeszcze i bawimy się w szukanie odpowiednich kształtów.
Wspólne sprzątanie
Po zakończonej zabawie, rodzic zaprasza dziecko by usiadło na podłodze . Następnie prosi by pomogło przy sprzątaniu, mówiąc np. Wojtek Stand up[wym.stend ap]– wstań . Can you find a circle? – czy możesz znaleźć koło? Bring it to me please [wym.bryn yt tu mi plis] – Przynieś mi proszę. Rodzic powtarza polecenie z pozostałymi kształtami.
Ułóż obrazek
Do tej zabawy będzie potrzebna większa ilość kół , kwadratów i innych kształtów. Rodzic prosi, aby dziecko spróbowało z wyciętych kształtów ułożyć obrazek ( może to być autobus (bus), pajacyk (puppet clown), domek (house) itp.) Układając mozaikę dziecko nazywa głośno kształty , których używa. Rodzic może zachęcić do tego dziecko pytając : What shape is it [wym. łot szejp yz yt] – jaki to jest kształt? Obrazek można wykleić i ozdobić nim pokój dziecka J
Propozycja nr 14
Do zaśpiewania: https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng
‚I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.’
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’s Day
‚Happy Mother’s Day, I love you.’
I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.
Here’s a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother’s Day, Happy Mother’s Day
Happy Mother’s Day, I love you.
Happy Mother’s Day, I love you. Oraz do zaśpiewania i zatańczenia:) https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q
Propozycja nr 15
Krasnale, Puchatki
Wprowadzanie słownictwa związanego z tematem Clothes ( Ubrania). [Słowniczek dla rodzica znajduje się w pliku pdf.]
WSKAŻ SUKIENKĘ/BUTY/KAPELUSZ
Rodzic wspólnie z dzieckiem wybiera sukienkę, jedną parę butów i kapelusz i zanosi wszystko do pokoju dziecka. Bierze po kolei każde ubranie i mówi: ‘dress/ shoes/hat’. Zachęca dziecko do powtarzania wyrazów. Następnie zawiązuje dziecku przepaskę na oczach lub prosi o zamknięcie oczu i umieszcza każde z ubrań w innej części pokoju. Dziecko może już zdjąć opaskę lub otworzyć oczy. Rodzic mówi: ‘Point to the (dress/ shoes/hat).’ Za pierwszym razem należy pomóc dziecku i razem z nim wskazać daną rzecz, przy kolejnch próbach zachęcamy dziecko ,aby spróbowało wskazać poprawnie ubranie samodzielnie.Zabawę można kontynuować, zmieniając za każdym razem miejsce, w którym znajdują się ubrania.
Smerfy
Wprowadzenie słownictwa związanego z tematem Food ( jedzenie). [Słowniczek dla rodzica znajduje się w pliku pdf.]
JESTEM GŁODNY
Rodzic przygotowuje kilka przekąsek: ‘herbatnika/ kanapkę/jabłko/banana’ i chowa je do torby. Następnie trzymając się za brzuch mówi: ‘I’m hungry!’ ( jestem głodny) i po kolei wyciąga produkty, nazywa je po angielsku i kładzie je na stole. Za każdym razie dziecko powtarza nazwę za rodzice. Nazywanie produktów powtarzamy kilkukrotnie. Gdy już wszystkie produkty zostaną wyłożone i nazwane rodzic podaje polecenia np.: ‘biscuit, please/ sandwich, please/apple, please/banana, please’ – dziecko powinno podać rodzicowi za każdym razem odpowiednią przekąskę. Następnie może dojść do zamiany ról, jeśli dziecko będzie na tyle odważne. Zabawa może skończyć się zjedzeniem wybranej przekąski.
Gumisie, Tygryski
Powtórzenie słownictwa z działu Weather -pogoda. [Słowniczek dla rodzica znajduje się w pliku pdf.]
UDAWANIE POGODY
Rodzicu , podczas lekcji w przedszkolu dziecko ‘pokazywało’ różne typy pogody – poproś je, by cię nauczyło, jakie ruchy oznaczają jaką pogodę (‘windy’ – ‘wietrznie’ – ruchy rękami, jakby naśladujące gałęzie drzewa; ‘sunny’ – ‘słonecznie’ – dłoń z rozłożonymi palcami; ‘cloudy’ – ‘pochmurno’ – narysowanie palcem kształtu chmury nad głową; ‘raining’ – ‘deszczowo’ – szybkie poruszanie palcami, jakby naśladując spadające krople deszczu). Kiedy nauczysz się wszystkich ‘pogodowych’ ruchów, wykonuj je w różnej kolejności, prosząc dziecko, by mówiło głośno, jaką pogodę ‘naśladujesz’.
JAKA JEST DZIŚ POGODA?
Rodzicu, codziennie rano wyjrzyj wspólnie z dzieckiem przez okno i zapytaj je, jaka jest pogoda (‘What’s the weather like?’). W odpowiedzi dziecko powinno użyć jednego ze znanych sobie słów. Pochwal dziecko, mówiąc ‘Very good!’ (‘bardzo dobrze’ – wymawiaj ‘wery gud’). Dziecko może również narysować ulubioną pogodę.
Propozycja nr 16
Doskonalimy liczenie w zakresie 5 u dzieci młodszych i w zakresie 10 u dzieci starszych.
How many fingers? – dla dzieci starszych
Rytmiczna piosenka, podczas której utrwalamy liczebniki, części ciała, a także mamy okazję do poruszania się https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg
Five little ducks – Liczenie do 5 dla dzieci młodszych. https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo
Zabawy:
What’s the time Mr Wolf?
Rodzic- „Wilk” stoi na jednym końcu pomieszczenia twarzą do ściany, a dzieci ustawiają się na drugim końcu. Dzieci wołają: What’s the time Mr Wolf? (która godzina panie wilku?), a wilk odpowiada: It’s two o’clock. Dzieci stawiają dwa małe kroczki, odliczając je głośno: one, two. Pytanie i odpowiedź są powtarzane, aż wilk usłyszy glosy dzieci blisko siebie. Wtedy odwraca się i woła: It’s dinner time!( pora obiadowa) i stara się złapać dziecko.
Rysowanie cyfr na plecach
Rodzic rysuje dziecku na plecach jakąś cyfrę. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co to za cyfra. U dzieci, które nie znają jeszcze zapisu graficznego cyfr rysujemy proste kreseczki w ilości adekwatnej do cyfry . ( dzieci starsze zakres 1-10,dzieci młodsze zakres 1-5)
Ready? steady? go!
Rozkładamy w różnych miejscach pokoju różne ilości przedmiotów, które mamy do dyspozycji (lalki, kredki, klocki, kubki, itp.). Dzieci przechadzają się po pokoju za rodzicem i widzą gdzie znajdują się te przedmioty (np.: w jednym miejscu znajduje się jedna kredka, w kolejnym dwie lalki, trzy ołówki, gdzieś indziej cztery maskotki, itd.). Dzieci razem z rodzicem przeliczają przedmioty i zapamiętują gdzie jaka ilość przedmiotów się znajduje. Rodzic wypowiada na głos jakąś liczbę np.: “5″” a zadaniem dzieci jest szybko podbiec do miejsca gdzie zostało wcześniej umiejscowionych właśnie 5 przedmiotów. Rodzic zachęca do zabawy pytając “are you ready?” ( jesteś gotowy?) dzieci odpowiadają “yes” i na hasło “ready? steady? go!”ruszają.
We wszystkich powyższych zabawach zamiana ról mile widziana.
Propozycja nr 17
Kilka nowych pomysłów na kolorowe zabawy. Słowniczek z kolorami znajduje się w propozycjach z dnia 12 maja.
Mr crocodile…. – wesoła zabawa z kolorami
Zabawa dobrze znana naszym starszakom i uwielbiana przez nich. Na zajęciach bierze w niej udział cała grupa, ale można też zagrać w malutkim gronie. Dziecko ustawiamy po jednej stronie dywanu, pokoju. Dywan posłuży za rzekę, po której będzie pływał nasz krokodyl. W rolę krokodyla wciela się rodzic, który „pływa”, chodzi po dywanie. Dzieci pytają „Mr crocodile, can we cross the river?” ( Krokodylu , czy mozemy przejść przez rzekę , a nauczyciel odpowiada „Yes, if you are wearing green!” ( tak, jeśli masz na sobie kolor zielony) (dla ułatwienia można pokazać odpowiedni kolor). Jeśli dziecko ma coś zielonego może szybko przejść przez rzekę, a „krokodyl” się nie rusza, jeśli zaś nie ma nic w tym kolorze, próbuje przebiec przez rzekę uważając na krokodyla, który tym razem łapie! Później wymieniamy kolejny kolor, a następnie w rolę krokodyla może wcielić się dziecko.
Ence-pence, w której ręce? – kolorowa zgadywanka dla maluszków
Zabawa dla maluszków wzorowana jest na starej grze „Ence-pence, w której ręce?”. Na każdej dłoni rodzic robi sobie kolorową kreskę z zewnętrznej strony. Każdą dłoń oznaczamy innym kolorem np. jedną na żółto, drugą na czerwono. Najlepiej zrobić to mazakami dla dzieci (zmywalnymi), można też na ręce nałożyć kolorowe frotki. Później rodzic za plecami chowa coś np. naklejkę w jednej dłoni. Pokazujemy zaciśnięte w pięści dłonie dziecku i pytamy „Red or yellow?, a dziecko patrząc na kolory na naszych dłoniach odpowiada „Red”. Otwieramy rękę oznaczoną danym kolorem, jeśli jest w niej naklejka dziecko wygrywa. Czasem zdarza się, że dzieciaki nazywają kolory po polsku, najlepiej wtedy udać, że nic się nie rozumie.
Twister – trochę ruchu!
Zabawa jest nam dobrze znana. Można wykorzystać planszę do gry Twister jeśli taką posiadamy lub wykorzystać kolorowe kartki .Rozkładamy je na dywanie w taki sposób by utworzyły planszę 3×3 (trzy rzędy po trzy karty). Następnie dziecko ustawia się na „planszy”, zgodnie z poleceniem. Tłumaczymy, że najpierw stawiamy nóżki, później podpieramy się dłońmi i nazywam kolory, np. czerwony (red), zielony( green), a dziecko ustawia na nich stopy, a później następne np. żółty ( yellow), różowy (pink) i w tych miejscach dziecko kładzie dłonie. Mnóstwo dobrej zabawy gwarantowane!
Propozycja nr 18
Przed długim weekendem proponujemy naukę poprzez ruch do piosenek , które nasze przedszkolaki znają i uwielbiają.
„Walk around the circle” https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk
Walk around the circle. Walk around the circle. Walking walking. We all fall down. Gallop. Gallop around the circle. Gallop around the circle. Galloping galloping. We all fall down. Shh… Let’s tiptoe. Tiptoe around the circle. Tiptoe around the circle. Tiptoe tiptoe. We all fall down. I’m so sleepy! Sleepy sleepy sleepy. I’m so sleepy. Wake up, everybody! Come on, we’re going to hop! Hop around the circle. Hop around the circle. Hopping hopping. We all fall down. Let’s twirl! Twirl around the circle. Twirl around the circle. Twirling twirling. We all fall down. Let’s hop AND twirl! Hop around the circle. Twirl around the circle. Hopping, twirling. We all fall down.
„Freeze ” https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE
Let’s play the Party Freeze game! Dancing Dancing all around Dancing dancing dancing Dancing any way you please But STOP when I say FREEZE Hopping Hopping all around Hopping hopping hopping Hopping any way you please But STOP when I say FREEZE Skipping Skipping all around Skipping Skipping skipping Skipping any way you please But STOP when I say FREEZE Twirling twirling all around Twirling twirling twirling Twirling any way you please But STOP when I say FREEZE Dancing Dancing all around Dancing dancing dancing Dancing any way you please But STOP when I say FREEZE
Propozycja nr 19
Utrwalamy poznane dotąd słówka :
Bingo:
Potrzebne będą: kartka, kredki ewentualnie naklejki.
To dobra metoda nauki słówek zarówno dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać, jak i dla tych starszych.
Przygotowujemy plansze (najlepiej kilka): na czystej kartce rysujemy 16 kratek pogrupowanych na 4 czwórki (po jednej grupie w każdym rogu). Możemy grupy odróżnić od siebie np. kolorem kratek. W pola wrysowujemy (dla starszych dzieci wpisujemy) różne proste obrazki np.: krowa, oko, banan, kwadrat itd. ( słówka adekwatne do wieku z dotąd zamieszczanych propozycji )Dajemy dziecku kartkę i mówimy na głos zdania: “It’s an eye” albo “It’s a ball”. Dziecko zakreśla obrazki odpowiadające opisowi. Gdy zakreśli wszystkie cztery obrazki w jednej grupie, powinno zawołać Bingo!
Hopscotch – gra w klasy
Potrzebne będą: kreda, kawałek asfaltu, trochę świeżego powietrza.
Kto z nas nie zna gry w klasy! Dzisiejsze przedszkolaki też się w to bawią. Możemy grę w klasy połączyć w naukę liczenia po angielsku. Wystarczy, że dziecko będzie skakało przez pola, licząc w tym języku. Możemy też zmienić nieco reguły i narysować w polach różne proste obrazki. Dziecko, doskakując do wylosowanego pola, nazywa wszystkie obrazki mijane po drodze.
Propozycja nr 20
Już za kilka dni zawita do nas lato, dlatego dziś propozycje związane z nadchodzącą porą roku. W linku poniżej znajduje się prezentacja o ubraniach, które zakładamy latem. Warto wysłuchać i powtarzać za lektorem. https://view.genial.ly/5ee6487d37584d0da6288f8f/presentation-summer-clothes?fbclid=IwAR0YaRhxsmzWTv5dwEehaVXdq736dUMZ9OKRXd9t1yJH4b0lbwlsScK7laI
Po obejrzeniu prezentacji proponuję grę planszową – można ją wydrukować lub stworzyć samodzielnie ( załącznik)
Objaśnienie pól:
start/finish – początek/koniec
go ahead 2 spaces – idziesz do przodu 2 pola
go ahead 3 spaces – idziesz do przodu 3 pola
oh, no! go back! – o nie! wracasz!
miss a turn – tracisz kolejkę
jump 5 times – podskocz 5 razy
sing a song – zaśpiewaj piosenkę
Dla podniesienia poziomu trudności można spróbować nazywać po angielsku obrazki na których stanie pionek.
Propozycja nr 21
Propozycje piosenek z okazji Dnia Taty:) https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQgg
I love my daddy, I love my daddy I love my daddy, yes I do. Here’s a kiss and a hug for you Thank you daddy for all you do Happy Father’s Day, Happy Father’s Day Happy Father’s Day, I love you. I love my daddy, I love my daddy I love my daddy, yes I do. Here’s a kiss and a hug for you Thank you daddy for all you do Happy Father’s Day, Happy Father’s Day Happy Father’s Day, I love you. Happy Father’s Day, I love you. https://www.youtube.com/watch?v=Wzro2goLYSY
D-A-D-D-Y, D-A-D-D-Y, D-A-D-D-Y, And Daddy is his name-o. I have a very special friend And Daddy is his name-o clap-A-D-D-Y clap-A-D-D-Y clap-A-D-D-Y And Daddy is his name-O I have a very special friend And Daddy is his name-o clap-clap-D-D-Y clap-clap-D-D-Y clap-clap-D-D-Y And Daddy is his name-O I have a very special friend And Daddy is his name-o clap-clap-clap-D-Y clap-clap-clap-D-Y clap-clap-clap-D-Y And Daddy is his name-O I have a very special friend And Daddy is his name-o clap-clap-clap-clap-Y clap-clap-clap-clap-Y clap-clap-clap-clap-Y And Daddy is his name-O I have a very special friend And Daddy is his name-o clap-clap-clap-clap-clap clap-clap-clap-clap-clap clap-clap-clap-clap-clap And Daddy is his name-O
Propozycja nr 22 .
Wprowadzamy słownictwo z działu : Toys – Zabawki oraz przymiotniki quickly/slowly – szybko/wolno
Poniżej link do krótkiego filmiku wprowadzającego nowe słówka. Dzieci powtarzają za lektorem. https://www.youtube.com/watch?v=gGxaTfzmuMI
Rodzicu! Poniżej znajdziesz propozycje prostych i krótkich gier oraz zabaw językowych, w które możesz pobawić się z dzieckiem , aby utrwalić poznane słówka . Domowa zabawa z językiem angielskim nie wymaga od ciebie specjalistycznej wiedzy językowej.
Posprzątajmy!
Wprowadź język angielski jako urozmaicenie codziennych zajęć – jeśli przyszedł czas na sprzątnięcie zabawek dziecka, powiedz ‘Let’s tidy up!’ [wym: lets tajdi ap](‘Posprzątajmy!’) i wspólnie z dzieckiem poukładaj w odpowiednich miejscach zabawki (możesz jednocześnie poprosić dziecko, by nazywało po angielsku te zabawki, które zna/zapamiętało z filmiku).
Posprzątajmy szybko!
Podczas sprzątania zabawek dziecka, poproś dziecko, by sprzątało szybko, gdy powiesz ‘quickly’[wym: kłykli], i powoli, gdy powiesz ‘slowly’[wym: sleuli]. Możesz też wprowadzić te dwa słowa przy innych czynnościach, np. ubieraniu się, myciu zębów, czy nawet chodzeniu po schodach.
Moje zabawki
Poproś dziecko, by przynosiło ci pojedynczo wszystkie swoje zabawki ze znanych mu kategorii np. lalki, misie, samochody i piłki. Za każdym razem dziecko powinno określić po angielsku, jaką zabawkę przyniosło, ty zaś akceptuj lub odrzucaj wybór, mówiąc ‘yes’ lub ‘no’. Następnie bierz po jednej zabawce i pytaj dziecko ‘Is it a (doll/teddy/car/ball)?’, tak, by dziecko musiało potwierdzać (‘yes’) lub zaprzeczać (‘no’).
Rodzinne podawanie
Włącz do zabawy członków rodziny. Wybierzcie jedną z zabawek, których nazwy dziecko zna po angielsku np. lalkę, misia, samochód lub piłkę. Zacznij od poproszenia dziecka, by dało komuś zabawkę (np. ‘Give [wym.giw] Daddy the car’ lub ‘Give Adam the teddy’). Potem niech dziecko wyda podobne polecenie osobie, która trzyma zabawkę itd. Następnie zmieńcie zabawkę i kontynuujcie grę.
Propozycja nr 23
Na zakończenie roku szkolnego piosenki wakacyjne:) Wraz z Cheeky Monkey życzymy wszystkim udanego odpoczynku. HAPPY SUMMER HOLIDAYS!!
https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM
(chorus) I love summertime (4 x) (verse 1) I really like the beach, I really like the ocean, And all the creatures in the sea, I want to see in motion (pre-chorus 1) Beach, Ocean, Palm trees, In the sun! (chorus) I love summertime (4 x) (verse 2) I really like the woods, I really like the river, The sun is hot in the sky, But the water makes me shiver (pre-chorus 2) Forest, River, Mountains, In the sun! (chorus) I love summertime (4 x) (verse 3) I really like the city, I really like the streets, Everyone’s out day and night, Eating lots of treats (pre-chorus 3) Streets, Parties, Ice Cream, In the sun! (chorus) I love summertime (4 x)
https://www.youtube.com/watch?v=DyMQk_7NwVw
Summer time is here again Goodbye school, hello holidays Let’s go to play at the beach or the park Maybe you prefer the countryside Chocolate, vanilla, strawberry cream Ice-cream is all I need Flip-flops, bikini, shorts and a hat I’m ready to jump It’s summer, summertime The sun is UP UP UP UP Summer, summertime I’m happy! x2 Summer time is here again Goodbye school, hello holidays