Ciekawe zajęcia, teatrzyki, oraz uroczystości i imprezy dla dzieci
Rok szkolny 2024/2025
TERMINY
TEATRZYKÓW I IMPREZ DLA DZIECI
23.09.2024 r. godz. 9.15 – „Pajacyk Pinokio” – teatr aktorski
22.10.2024 r. godz. 9.15 – „Jesienne kłopoty jeża” – teatr aktorski
07.11.2024 r. godz. 9.15 – „Przyjaźń to skarb” – teatr aktorski
12.12.2024 r. godz. 9.30 – SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM
20.01.2025 r. godz. 9.45 – BAL KARNAWAŁOWY
27.02.2025 r. godz. 9.00 – „Zagubiona owieczka” – teatr aktorski
24.03.2025 r. godz. 9.15 – „Calineczka i kwiaty” – teatr lalkowy
15.04.2025 r. godz. 9.15 – „Przygody Technoludka” – teatr aktorski
20.05.2025 r. godz. 9.15 – „Ekologiczny rebus” – teatr aktorski
16.06.2025 r. godz. 9.15 – „Wyprawa do Słonecznej Krainy” – teatr aktorski
TERMINY
GRUPOWYCH SPOTKAŃ W RAMACH LABOODKRYWCÓW
cyklu zajęć badawczych pn. „LABOODKRYWCY”, podczas których dzieci za pomocą bezpiecznych doświadczeń, będą odkrywały prawa i zjawiska otaczającego nas świata. Zajęcia będą się odbywały w poszczególnych salach grupowych i będą miały formę pokazu.
Wrzesień 2024 r.
27.09.2024 r. od godz. 09.00 – „Dlaczego mydło usuwa bród””
Październik 2024 r.
24.10.2024 r. od godz. 09.00 – „„Pisanie prądem”
Listopad 2024 r.
29.11.2024 r. od godz. 09.00 – „Szalone rodzynki”
Styczeń 2025 r.
31.01.2025 r. od godz. 09.00 – „Tajemniczy atrament”
Luty 2025 r.
28.02.2025 r. od godz. 09.00 – „Dwutlenek węgla – co to takiego?”
Marzec 2025 r.
28.03.2025 r. od godz. 09.00 – „Jak kwaśne rzeczy jemy”
Kwiecień 2025 r.
25.04.2025 r. od godz. 09.00 – „Czarodziejskie lustro”
Maj 2025 r.
30.05.2025 r. od godz. 09.00 – „Jak powstaje tęcza”
Czerwiec 2025 r.
27.06.2025 r. od godz. 09.00 – „Mydlane bańki”
PLANOWANE TERMINY
WEWNĘTRZNYCH IMPREZ I UROCZYSTOŚCI
13.11.2024 r. godz. 15.30 – Pasowanie na Przedszkolaka
.01.2025 r. godz. 15.30 – Dzień Babci i Dziadka
.01.2025 r. godz. 16.00 – Dzień Babci i Dziadka
28.05.2025 r. godz. 16.00 – Dzień mamy i Taty – połączony z festynem w ogrodzie przedszkolnym
16.06.2025 r. godz. 16.00 – Pożegnanie najstarszych przedszkolaków
W maju 2025 r. PLANUJEMY WYCIECZKĘ DLA CAŁEGO PRZEDSZKOLA
SPOTKANIA „LABO ODKRYWCÓW”
ROK SZKOLNY 2024/2025
Krótki opis tematyki planowanych zajęć:
Wrzesień
„Dlaczego mydło usuwa brud?”
Zapoznanie dzieci z budową mydła i sposobem w jaki mydło usuwa brud.
Zapoznanie z zasadami higieny i jej znaczeniem dla naszego zdrowia.
Październik
„Pisanie prądem”
Zapoznanie/przypomnienie zagadnień związanych z prądem/przewodzeniem prądu/zasadami bezpieczeństwa przy korzystanie z urządzeń elektrycznych.
Rysowanie prądem.
Listopad
„Szalone rodzynki”
Zapoznanie z pojęciem gęstości i zachowaniem substancji o różnej gęstości względem siebie.
Wprowadzenie pojęć gaz, ciecz, ciało stałe.
Grudzień
„Jak stworzyć sztuczny śnieg?”
Omówienie znaczenia wody w przyrodzie i w laboratorium.
Pokazanie, że woda nie zawsze wygląda tak samo. Stworzenie sztucznego śniegu.
Styczeń
„Tajemniczy atrament”
Zapoznanie z pojęciem atrament sympatyczny. Pokazanie specyficznych właściwości atramentu.
Luty
„Dwutlenek węgla – co to takiego?”
Zapoznanie z właściwościami dwutlenku węgla. Omówienie znaczenia dwutlenku węgla dla życia na Ziemi.
Marzec
„Jak kwaśne rzeczy jemy?”
Zapoznanie z budową języka. Wprowadzenie pojęcia zmysły.
Kwiecień
„Czarodziejskie lustro”
Zapoznanie uczestników z techniką tworzenia lustra.
Zapoznanie dzieci ze sposobami tworzenia biżuterii.
Maj
„Jak powstaje tęcza?”
Omówienie zjawiska tęczy. Zapoznanie z czego składa się światło białe.
Pokazanie, że nie tylko światło jest mieszaniną kolorów.
Czerwiec
„Bańki mydlane”
Zapoznanie z pojęciem bryły. Pokazanie brył o różnych kształtach
ROK SZKOLNY 2023/2024
Krótki opis tematyki zajęć:
Wrzesień
Temat: „Fruwający magnes”
-Utrwalenie pojęć: naukowiec, laboratorium.
-Zapoznanie z pojęciami: magnes, linie pola magnetycznego.
Październik
Temat: „Ciecz, czy nie ciecz”
– Zapoznanie z pojęciami: ciecz, ciało stałe.
– Zapoznanie z pojęciem cieczy nienewtonowskiej.
Listopad
Temat:” Jak powstaje prąd”
– Zapoznanie z pojęciami: prąd, przewodzenie prądu.
– Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
Grudzień
Temat: „Zegar słoneczny”
– Wytłumaczenie dzieciom, dlaczego mamy dzień i noc.
– Zapoznanie z pojęciem ruchu obrotowego Ziemi.
Styczeń
Temat: „Tajemnice rdzy”
-Zapoznanie ze specyfiką rdzy – czym jest i jak powstaje.
-Rozmowa o konsekwencjach rdzewienia, oraz jak się przed tym chronić.
Luty
Temat: „Chemiczne zwierzęta”
– Stworzenie chemicznego kameleona.
-Zapoznanie dzieci z faktami, dotyczącymi największych ssaków świata.
Marzec
Temat: „Młody ekolog”
– Zapoznanie z pojęciami: gleba kwaśna, gleba zasadowa.
-Zapoznanie dzieci ze sposobami badania gleby.
Kwiecień
Temat: „Ciepło -zimno”
– Zapoznanie ze zjawiskiem zmiany objętości i gęstości ciał stałych, oraz cieczy pod wpływem temperatury.
– Pokazanie drutu z pamięcią kształtu.
Maj
Temat: „Wykrywanie skrobi”
-Zapoznanie ze sposobem wykrywania skrobi i sprawdzenie, które produkty je zawierają.
-Omówienie z dziećmi, jak powinna wyglądać zdrowa dieta.
Czerwiec
Temat: „Ruchy powietrza i wody”
– Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania tornada.
-Zapoznanie z zasadą działania poduszkowca.
SPOTKANIA „LABO ODKRYWCÓW”
ROK SZKOLNY 2022/2023
Krótki opis tematyki zajęć:
WRZESIEŃ „Gazy- kilka sposobów na nadmuchanie balonów”
Wprowadzenie/utrwalenie pojęć: naukowiec, laboratorium. Zapoznanie z pojęciem gazów.
Omówienie znaczenia różnych gazów dla człowieka i środowiska. Pokazanie jak stworzyć gaz w laboratorium.
PAŹDZIERNIK „Archimedes – kto to taki?”
Zapoznanie z życiem i odkryciami Archimedesa oraz ich znaczeniami dla ludzkości.
Wprowadzenie pojęcia ciecz, ciało stałe.
LISTOPAD „Gęstość”
Zapoznanie z pojęciem gęstości. Utrwalenie pojęć ciecz, ciało stałe.
GRUDZIEŃ „Chemiczna stacja przewidywania pogody”
Zapoznanie z terminem termometr, wiatromierz, deszczomierz, meteorolog.
Stworzenie chemicznej stacji przewidywania pogody.
STYCZEŃ „Tajemnica mieszanin”
Zapoznanie z różnymi rodzajami mieszanin. Zapoznanie z pojęciami mieszanina jednorodna i niejednorodna
LUTY „Ciśnienie – tajemnicza siła”
Zapoznanie z pojęciami: ciśnienie, próżnia. Pokazanie w jaki sposób może działać ciśnienie.
MARZEC „Podróż po świecie bez wychodzenia z domu”
Zapoznanie dzieci z pojęciem: wulkan, gejzer.
KWIECIEŃ „Niewidzialne cegiełki”
Pokazanie jak można wykryć białka. Omówienie roli białek i zrównoważonej diety dla zdrowia człowieka.
MAJ „Jak widzi nasze oko i po co nam nos?”
Zapoznanie z mechanizmami działania zmysłu wzroku i węchu.
CZERWIEC „Tajemnica stojących włosów oraz jak powstają pioruny”
Zapoznanie dzieci z pojęciami: burza, piorun, ładunki ujemne i dodatnie.
Zapoznanie z zasadami zachowania podczas burzy.
SPOTKANIA „LABO ODKRYWCÓW”
ROK SZKOLNY 2021/2022
Krótki opis tematyki zajęć:
WRZESIEŃ „Wyjątkowi Polscy Naukowcy”
Zapoznanie z pojęciem naukowiec, laboratorium, zaznajomienie dzieci z pracą naukowca i jej znaczeniem dla życia i zdrowia ludzi. Zapoznanie z właściwościami witamin.
PAŹDZIERNIK „Tajemniczy kosmos”
Zapoznanie z pojęciem siły grawitacji oraz budową Układu Słonecznego.
LISTOPAD „Zobaczyć dźwięk”
Zapoznanie dzieci z pojęciem dźwięku. Zapoznanie z mechanizmami działania zmysłu słuchu.
GRUDZIEŃ „Kolorowe jony”
Wprowadzenie pojęcia jon. Pokazanie, że jony mogą pomóc w walce człowieka z bakteriami. Zapoznanie dzieci z zasadami ochrony przed bakteriami.
STYCZEŃ „Detektyw Labolek na tropie”
Zapoznanie z pojęciem daktyloskopii. Wykonanie chemicznej sygnalizacji świetlnej. Wprowadzenie zasad bezpiecznego korzystania z ruchu drogowego.
LUTY „Wahadło”
Zapoznanie z pojęciem wahadło. Zaznajomienie z siłą oporu powietrza.
MARZEC „Czy cukier jest zdrowy?”
Omówienie roli cukrów dla zdrowia. Wprowadzenie zasad zdrowego żywienia.
KWIECIEŃ „Odrzutowe laboratorium”
Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem odrzutu i jego wykorzystaniem. Zbudowanie katapulty.
MAJ „Na wodzie i pod wodą”
Wprowadzenie pojęcia gęstość i ciśnienie. Pokazanie dzieciom od czego zależy siła wyporu.
CZERWIEC „Jak z robaka zrobić ślimaka?”
Wyjaśnienie czym są polimery i do czego człowiek je wykorzystuje.
SPOTKANIA „LABOODKRYWCÓW”
ROK SZKOLNY 2020/2021
Krótki opis tematyki zajęć:
Wrzesień „Dlaczego mydło usuwa brud?”
Zapoznanie dzieci z budową mydła i sposobem w jaki mydło usuwa brud. Zapoznanie z zasadami higieny i jej znaczeniem dla naszego zdrowia.
Październik „Pisanie prądem”
Zapoznanie/przypomnienie zagadnień związanych z prądem/przewodzeniem prądu/zasadami bezpieczeństwa przy korzystanie z urządzeń elektrycznych. Rysowanie prądem.
Listopad „Szalone rodzynki”
Zapoznanie z pojęciem gęstości i zachowaniem substancji o różnej gęstości względem siebie. Wprowadzenie pojęć gaz, ciecz, ciało stałe.
Grudzień „Jak stworzyć sztuczny śnieg?”
Omówienie znaczenia wody w przyrodzie i w laboratorium. Pokazanie, że woda nie zawsze wygląda tak samo. Stworzenie sztucznego śniegu.
Styczeń „Tajemniczy atrament”
Zapoznanie z pojęciem atrament sympatyczny. Pokazanie specyficznych właściwości atramentu.
Luty „Dwutlenek węgla – co to takiego?”
Zapoznanie z właściwościami dwutlenku węgla. Omówienie znaczenia dwutlenku węgla dla życia na Ziemi.
Marzec „Jak kwaśne rzeczy jemy?”
Zapoznanie z budową języka. Wprowadzenie pojęcia zmysły.
Kwiecień „Czarodziejskie lustro”
Zapoznanie uczestników z techniką tworzenia lustra. Zapoznanie dzieci ze sposobami tworzenia biżuterii.
Maj „Jak powstaje tęcza?”
Omówienie zjawiska tęczy. Zapoznanie z czego składa się światło białe. Pokazanie, że nie tylko światło jest mieszaniną kolorów.
Czerwiec „Bańki mydlane”
Zapoznanie z pojęciem bryły. Pokazanie brył o różnych kształtach
SPOTKANIA „LABO ODKRYWCÓW”
ROK SZKOLNY 2019/2020
Krótki opis tematyki zajęć:
Wrzesień „Fruwający magnes”
Utrwalenie pojęć: naukowiec, laboratorium. Zapoznanie z pojęciami: magnes, linie pola magnetycznego.
Październik „Ciecz, czy nie ciecz”
Zapoznanie z pojęciami: ciecz, ciało stałe. Zapoznanie z pojęciem cieczy nienewtonowskiej.
Listopad ”Jak powstaje prąd”
Zapoznanie z pojęciami: prąd, przewodzenie prądu. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
Grudzień „Zegar słoneczny”
Wytłumaczenie dzieciom, dlaczego mamy dzień i noc. Zapoznanie z pojęciem ruchu obrotowego Ziemi.
Styczeń „Tajemnice rdzy”
Zapoznanie ze specyfiką rdzy – czym jest i jak powstaje. Rozmowa o konsekwencjach rdzewienia, oraz jak się przed tym chronić.
Luty „Chemiczne zwierzęta”
Stworzenie chemicznego kameleona. Zapoznanie dzieci z faktami, dotyczącymi największych ssaków świata.
Marzec „Młody ekolog”
Zapoznanie z pojęciami: gleba kwaśna, gleba zasadowa. Zapoznanie dzieci ze sposobami badania gleby.
Kwiecień „Ciepło -zimno”
Zapoznanie ze zjawiskiem zmiany objętości i gęstości ciał stałych, oraz cieczy pod wpływem temperatury. Pokazanie drutu z pamięcią kształtu.
Maj „Wykrywanie skrobi”
Zapoznanie ze sposobem wykrywania skrobi i sprawdzenie, które produkty je zawierają. Omówienie z dziećmi, jak powinna wyglądać zdrowa dieta.
Czerwiec „Ruchy powietrza i wody”
Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania tornada. Zapoznanie z zasadą działania poduszkowca.
14
3
5