Propozycje zabaw edukacyjnych

Propozycje dla Grupy GUMISIÓW na 25 marca 2020 r.
Przydatne linki z propozycjami zabaw dla wszystkich dzieci:

https://www.domowyprzedszkolak.pl/

https://kiddoland.pl/gry-edukacyjnehttps://www.lulek.tv/

https://www.lulitulisie.pl/dzieci

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/mu/

https://www.mamawdomu.pl/

https://babygo.pl/atrakcje-krakow/co-robic-z-dzieckiem-w-domu-przez-2-tygodnie-

https://www.lulek.tv/

Poznanie budowy atomu:

Propozycje dla Grupy GUMISIÓW na 26 marca 2020 r.

Temat: „Wiosna na talerzu”

Cele ogólne:                                                                                                                                         – poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobów ich przygotowania; doskonalenie sprawności ruchowej.

Pomoce:  składniki na kanapki, wiosenne nowalijki: rzodkiewka, pomidor, sałata, ogórek, szczypiorek, rzeżucha, barwniki spożywcze, plastikowa butelka.

Propozycje zabaw na temat „Wiosna na talerzu”.

Rozmowa na temat warzyw ,ich dobroczynnego wpływu na organizm, oglądanie  warzyw wspólnie z rodzicem i próba zdefiniowania pojęcia nowalijka.

Nowalijka – młode warzywo ukazujące się po raz pierwszy w sprzedaży  wiosną. Do nowalijek zalicza się m.in.: sałatę, rzodkiewkę, pomidory, ogórki, szczypiorek, rzeżuchę, cebulkę dymkę.

”Dlaczego warzywa są zielone ?”- eksperyment dotyczący transportu wody w roślinie.

Rodzic  umieszcza liście kapusty pekińskiej w wodzie z dodatkiem barwników spożywczych : zielonego, czerwonego i niebieskiego, i wspólnie z dzieckiem obserwują proces barwienia się liści.

”Zdrowe kanapki” – rodzice wspólnie z dziećmi przygotowują zdrowe kanapki z wiosennymi warzywami (inspiracji mogą Państwo poszukać na stronach internetowych np. miasto dzieci.pl). 

„Ruch to zdrowie”- wykonywanie ćwiczeń ogólnorozwojowych z plastikową butelką:

dziecko unosi butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołyszę się na boki;

przeskakuje przez butelkę w przód i w tył; 

leży przodem (na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzyma oburącz, podnosi głowę i ręce (nadal trzymając butelkę);

wyciszenie – dziecko kładzie się na butelce (butelka znajduje się pod plecami)                     i turla się wolno w przód i w tył.

Na zakończenie można zaprosić dzieci do obejrzenia odcinka „Domowego przedszkola” pt. „ Wiosenne nowalijki” na stronie: vod.tvp.pl                                                                                                                                                                                                                         

Na zakończenie można zaprosić dzieci do obejrzenia odcinka „Domowego przedszkola” pt. „ Wiosenne nowalijki” na stronie: vod.tvp.pl                      

       Propozycje dla Grupy GUMISIÓW na 27 marca 2020 r.              

Temat:  „Wiosenny deszczyk”

Dzisiaj przedstawimy propozycje trzech  zabaw sensorycznych. Pipetkę można zastąpić dozownikiem z zużytego, przeterminowanego środka płynnego, przeciwgorączkowego leku dla dzieci

  1. „Kropelki deszczu”

Cele ogólne:

  • doskonalenie sprawności motoryki małej
  • przygotowanie rączki do  nauki pisania
  • rozwijanie dziecięcej wyobraźni

Pomoce: Bibuła w kilku odcieniach niebieskiego, choć niekoniecznie jeden kolor też wystarczy. Spryskiwacz z wodą, duża biała kartka, wata, klej

Przebieg zabawy

Na dużej białej kartce przyklejonej w pionie do okna przyklejamy w górnej części różne kawałki bibuły w odcieniach niebieskiego. Gdy powstanie chmurka oklejamy ją watą. Teraz można zacząć wytwarzać deszcz. Za pomocą spryskiwacza z wodą dziecko namacza chmurkę obserwując już po chwili spływające smugi deszczu. Przebijające przez szybę światło dodatkowo wzmacnia efekty wizualne.

  • „Kolorowe krople”

Cele:

  • Nauka precyzji i cierpliwości
  • Doskonalenie sprawności rąk i palców

Pomoce: Kilka szklanek z wodą, pipety, puste opakowania np. po czekoladkach, lekach. Barwniki spożywcze albo farby.

Przebieg zabawy:

Wodę w szklankach barwimy barwnikami spożywczymi albo farbami. Przy okazji można wprowadzić elementy utrwalania nazw kolorów, mieszania barw. Gdy emocje związane z barwienie wody opadną dajemy dziecku pipetki . Dziecko nabiera dowolne kolory i stara się wkroplić po określoną ilość kropelek do danego otworu  w pudełku np. bombonierce. 

  • „Deszczowa chmurka”

Cele:

  • Ćwiczenia motoryki małej
  • Ćwiczenia precyzji i cierpliwości

Pomoce: pianka do golenia ( zużyte zostanie około 1/3). 100 ml wody, odrobina niebieskiego barwnika albo niebieskiej farby. Kubeczek, pipeta, woda do wypełnienie naczynia, przezroczysta miska.

Przebieg zabawy:

Do garnka wlewamy wodę, na wierzch wyciskamy wstrząśniętą piankę. W kubeczku mieszamy barwnik lub farbę z wodą. Dziecko nabiera pipetką „skoncentrowanego deszczu” (wody z farbą albo barwnikiem) i kapie na chmurę (piankę). Potem obserwujemy przez przezroczystą miskę jak powstają kropelki wody.

                                                                                                                                                    

Powiększ litery
Zmień kontrast

Fatal error: Call to undefined function http_response_code() in /public_html/wp-content/plugins/wp-cerber/cerber-load.php on line 5445