Powrót do Dla Rodziców

Kalendarz teatrzyków, ciekawych zajęć i imprez

Teatrzyki, ciekawe zajęcia
oraz uroczystości i imprezy dla dzieci
w roku szkolnym 2021/2022

 

TERMINY TEATRZYKÓW I PRZEDSTAWIEŃ AKTORSKICH:

Spektakle aktorskie dla dzieci, odbędą się z podziałem na 2 grupy: Krasnale i Puchatki oraz Smerfy i Gumisie

26.11.2021r. o godz. 09.00 i 10.00„Najpiękniejszy prezent”
29.10.2021r. o godz. 09.15 i 10.15„Ukryte bogactwo”
06.12.2021r. o godz. 09.15 i 10.15Spotkania z Mikołajem
14.01.2022r. o godz. 09.15 i 10.15Bale karnawałowe
14.03.2022r. o godz. 09.15 i 10.15„Jarzynowa Królowa”
29.04.2022r. o godz. 09.00 i 10.00„Ukryte bogactwo”

TERMINY
GRUPOWYCH SPOTKAŃ
W RAMACH LABO ODKRYWCÓW:

cyklu zajęć badawczych pn. „LABO ODKRYWCY”, podczas których dzieci za pomocą bezpiecznych doświadczeń, będą odkrywały prawa i zjawiska otaczającego nas świata. Zajęcia będą się odbywały w poszczególnych salach grupowych i będą miały formę pokazu.

Wrzesień 2021r.
17.09.2021r. godz. 09.00 – „Wyjątkowi Polscy Naukowcy”
Październik 2021r.
21.10.2021r. godz. 09.00 – „Tajemniczy kosmos”
Listopad 2021r.
19.11.2021r. od godz. 09.00„Zobaczyć dźwięk”
Grudzień 2021r.
17.12.2021r. od godz. 09.00 – „Kolorowe jony”
Styczeń 2022r.
21.01.2022r. od godz. 09.00 – „Detektyw Labolek na tropie”
Luty 2022r.
18.02.2022r. od godz. 09.00 – „Wahadło”
Marzec 2022r.
18.03.2022r. od godz. 09.00 – „Czy cukier jest zdrowy?”
Kwiecień 2022r.
22.04.2022r. godz. 09.00 – „Odrzutowe laboratorium”
Maj 2022r.
20.05.2022r. od  godz. 09.00 – „Na wodzie i pod wodą”
Czerwiec 2022r.
17.06.2022r. od godz. 09.00 – „Jak z robaka zrobić ślimaka?”


TERMINY

WEWNĘTRZNYCH IMPREZ I UROCZYSTOŚCI
BEZ UDZIAŁU RODZICÓW:

29.11.2021 r. –  Pasowanie na Przedszkolaka

Z uwagi na pandemię, spotkania z udziałem rodziców w roku szkolnym 2021/2022 zostają zawieszone do odwołania.
Rodzicom (za ich zgodą) zostaną udostępnione zdjęcia i filmiki.

 

SPOTKANIA „LABO ODKRYWCÓW”
 ROK SZKOLNY 2021/2022

Krótki opis tematyki planowanych zajęć:

WRZESIEŃ „Wyjątkowi Polscy Naukowcy”
Zapoznanie z pojęciem naukowiec, laboratorium, zaznajomienie dzieci z pracą naukowca i jej znaczeniem dla życia i zdrowia ludzi. Zapoznanie z właściwościami witamin.
PAŹDZIERNIK „Tajemniczy kosmos”
Zapoznanie z pojęciem siły grawitacji oraz budową Układu Słonecznego.
LISTOPAD „Zobaczyć dźwięk”
Zapoznanie dzieci z pojęciem dźwięku. Zapoznanie z mechanizmami działania zmysłu słuchu.
GRUDZIEŃ „Kolorowe jony”
Wprowadzenie pojęcia jon. Pokazanie, że jony mogą pomóc w walce człowieka z bakteriami. Zapoznanie dzieci z zasadami ochrony przed bakteriami.
STYCZEŃ „Detektyw Labolek na tropie”
Zapoznanie z pojęciem daktyloskopii. Wykonanie chemicznej sygnalizacji świetlnej. Wprowadzenie zasad bezpiecznego korzystania z ruchu drogowego.
LUTY „Wahadło”
Zapoznanie z pojęciem wahadło. Zaznajomienie z siłą oporu powietrza.
MARZEC „Czy cukier jest zdrowy?”
Omówienie roli cukrów dla zdrowia. Wprowadzenie zasad zdrowego żywienia.
KWIECIEŃ „Odrzutowe laboratorium”
Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem odrzutu i jego wykorzystaniem. Zbudowanie katapulty.
MAJ „Na wodzie i pod wodą”
Wprowadzenie pojęcia gęstość i ciśnienie. Pokazanie dzieciom od czego zależy siła wyporu.
CZERWIEC „Jak z robaka zrobić ślimaka?”
Wyjaśnienie czym są polimery i do czego człowiek je wykorzystuje.

ROK SZKOLNY 2020/2021

Krótki opis tematyki zajęć:

Wrzesień „Dlaczego mydło usuwa brud?”
Zapoznanie dzieci z budową mydła i sposobem w jaki mydło usuwa brud. Zapoznanie z zasadami higieny i jej znaczeniem dla naszego zdrowia.
Październik „Pisanie prądem”
Zapoznanie/przypomnienie zagadnień związanych z prądem/przewodzeniem prądu/zasadami bezpieczeństwa przy korzystanie z urządzeń elektrycznych. Rysowanie prądem.
Listopad „Szalone rodzynki”
Zapoznanie z pojęciem gęstości i zachowaniem substancji o różnej gęstości względem siebie. Wprowadzenie pojęć gaz, ciecz, ciało stałe.
Grudzień „Jak stworzyć sztuczny śnieg?”
Omówienie znaczenia wody w przyrodzie i w laboratorium. Pokazanie, że woda nie zawsze wygląda tak samo. Stworzenie sztucznego śniegu.
Styczeń „Tajemniczy atrament”
Zapoznanie z pojęciem atrament sympatyczny. Pokazanie specyficznych właściwości atramentu.
Luty „Dwutlenek węgla – co to takiego?”
Zapoznanie z właściwościami dwutlenku węgla. Omówienie znaczenia dwutlenku węgla dla życia na Ziemi.
Marzec „Jak kwaśne rzeczy jemy?”
Zapoznanie z budową języka. Wprowadzenie pojęcia zmysły.
Kwiecień  „Czarodziejskie lustro”
Zapoznanie uczestników z techniką tworzenia lustra. Zapoznanie dzieci ze sposobami tworzenia biżuterii.
Maj „Jak powstaje tęcza?”
Omówienie zjawiska tęczy. Zapoznanie z czego składa się światło białe. Pokazanie, że nie tylko światło jest mieszaniną kolorów.
Czerwiec „Bańki mydlane”
Zapoznanie z pojęciem bryły. Pokazanie brył o różnych kształtach

 

SPOTKANIA „LABO ODKRYWCÓW”
 ROK SZKOLNY 2019/2020

Krótki opis tematyki planowanych zajęć:

Wrzesień „Fruwający magnes”
Utrwalenie pojęć: naukowiec, laboratorium. Zapoznanie z pojęciami: magnes, linie pola magnetycznego.
Październik „Ciecz, czy nie ciecz”
Zapoznanie z pojęciami: ciecz, ciało stałe. Zapoznanie z pojęciem cieczy nienewtonowskiej.
Listopad ”Jak powstaje prąd”
Zapoznanie z pojęciami: prąd, przewodzenie prądu. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
Grudzień „Zegar słoneczny”
Wytłumaczenie dzieciom, dlaczego mamy dzień i noc. Zapoznanie z pojęciem ruchu obrotowego Ziemi.
Styczeń „Tajemnice rdzy”
Zapoznanie ze specyfiką rdzy – czym jest i jak powstaje. Rozmowa o konsekwencjach rdzewienia, oraz jak się przed tym chronić.
Luty „Chemiczne zwierzęta”
Stworzenie chemicznego kameleona. Zapoznanie dzieci z faktami, dotyczącymi największych ssaków świata.
Marzec „Młody ekolog”
Zapoznanie z pojęciami: gleba kwaśna, gleba zasadowa. Zapoznanie dzieci ze sposobami badania gleby.
Kwiecień „Ciepło -zimno”
Zapoznanie ze zjawiskiem zmiany objętości i gęstości ciał stałych, oraz cieczy pod wpływem temperatury. Pokazanie drutu z pamięcią kształtu.
Maj „Wykrywanie skrobi”
Zapoznanie ze sposobem wykrywania skrobi i sprawdzenie, które produkty je zawierają. Omówienie z dziećmi, jak powinna wyglądać zdrowa dieta.
Czerwiec „Ruchy powietrza i wody”
Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania tornada. Zapoznanie z zasadą działania poduszkowca.

 

Powiększ litery
Zmień kontrast

Fatal error: Call to undefined function http_response_code() in /public_html/wp-content/plugins/wp-cerber/cerber-load.php on line 5445