Powrót do Dla Rodziców

Kalendarz teatrzyków, ciekawych zajęć i imprez

 

Teatrzyki, ciekawe zajęcia
oraz uroczystości i imprezy dla dzieci
w roku szkolnym 2020/2021

 

W roku szkolnym 2020/2021, z uwagi na wytyczne GIS związane z zagrożeniem COVID – 19, jesteśmy zmuszeni zrezygnować do odwołania z planowania tradycyjnych przedstawień aktorskich, które odbywały się w sali gimnastycznej z udziałem wszystkich grup jednocześnie.

Po konsultacjach z kilkunastoma rodzicami, postanowiliśmy zaplanować jedynie organizację cyklu zajęć badawczych pn. „LABO ODKRYWCY”, podczas których dzieci za pomocą bezpiecznych doświadczeń, będą odkrywały prawa i zjawiska otaczającego nas świata. Zajęcia będą się odbywały w poszczególnych salach grupowych i będą miały formę pokazu.

Terminy spotkań w ramach LABO ODKRYWCÓW:

Wrzesień 2020r.

18.09.2020. od godz. 09.00 – „Dlaczego mydło usuwa brud”

Październik 2020r.

23.10.2020r. godz. 09.00 – „Pisanie prądem”

Listopad 2020r.

20.11.2020r. godz. 09.00 – „Szalone rodzynki”

Grudzień 2020r.

18.12.2020r. godz. 09.00 – „Jak stworzyć sztuczny śnieg”

Styczeń 2021r.

22.01.2021r. godz. 09.00 – „Tajemniczy atrament”

Luty 2021r.

19.02.2021r. godz. 09.00 – „Dwutlenek węgla – co to takiego?”

Marzec 2021r.

19.03.2021r. godz. 09.00 – „Jak kwaśne rzeczy jemy”

Kwiecień 2021r.

23.04.2021r. godz. 09.00 – „Czarodziejskie lustro”

Maj 2021r.

21.05.2021r. godz. 09.00 – „Jak powstaje tęcza”

Czerwiec 2021r.

25.06.2021r. godz. 09.00 – „Bańki mydlane”

TERMINY WEWNĘTRZNYCH IMPREZ I UROCZYSTOŚCI
BEZ UDZIAŁU RODZICÓW:

17.11.2020 r. –  Pasowanie na Przedszkolaka
04.12.2020 r. – Grupowe spotkania z Mikołajem
25.01.2020 r. – Grupowe bale karnawałowe.

Rodzicom (za ich zgodą) zostaną udostępnione zdjęcia i filmiki.

 

SPOTKANIA „LABO ODKRYWCÓW”
 ROK SZKOLNY 2020/2021

Krótki opis tematyki planowanych zajęć:

Wrzesień „Dlaczego mydło usuwa brud?”
Zapoznanie dzieci z budową mydła i sposobem w jaki mydło usuwa brud.
Zapoznanie z zasadami higieny i jej znaczeniem dla naszego zdrowia.
Październik „Pisanie prądem”
Zapoznanie/przypomnienie zagadnień związanych z prądem/przewodzeniem
prądu/zasadami bezpieczeństwa przy korzystanie z urządzeń elektrycznych.
Rysowanie prądem.
Listopad „Szalone rodzynki”
Zapoznanie z pojęciem gęstości i zachowaniem substancji o różnej gęstości względem
siebie. Wprowadzenie pojęć gaz, ciecz, ciało stałe.
Grudzień „Jak stworzyć sztuczny śnieg?”
Omówienie znaczenia wody w przyrodzie i w laboratorium.
Pokazanie, że woda nie zawsze wygląda tak samo. Stworzenie sztucznego śniegu.
Styczeń „Tajemniczy atrament”
Zapoznanie z pojęciem atrament sympatyczny. Pokazanie specyficznych właściwości
atramentu.
Luty „Dwutlenek węgla – co to takiego?”
Zapoznanie z właściwościami dwutlenku węgla. Omówienie znaczenia dwutlenku węgla
dla życia na Ziemi.
Marzec „Jak kwaśne rzeczy jemy?”
Zapoznanie z budową języka. Wprowadzenie pojęcia zmysły.
Kwiecień  „Czarodziejskie lustro”
Zapoznanie uczestników z techniką tworzenia lustra.
Zapoznanie dzieci ze sposobami tworzenia biżuterii.
Maj „Jak powstaje tęcza?”
Omówienie zjawiska tęczy. Zapoznanie z czego składa się światło białe.
Pokazanie, że nie tylko światło jest mieszaniną kolorów.
Czerwiec „Bańki mydlane”
Zapoznanie z pojęciem bryły. Pokazanie brył o różnych kształtach

 

 

Spotkania rodzinne
w roku szkolnym 2020/2021
zostają zawieszone do odwołania.

 

 

SPOTKANIA „LABO ODKRYWCÓW”

 ROK SZKOLNY 2019/2020

Krótki opis tematyki planowanych zajęć:

Wrzesień „Fruwający magnes”
Utrwalenie pojęć: naukowiec, laboratorium. Zapoznanie z pojęciami: magnes, linie pola magnetycznego.
Październik „Ciecz, czy nie ciecz”
Zapoznanie z pojęciami: ciecz, ciało stałe. Zapoznanie z pojęciem cieczy nienewtonowskiej.
Listopad ”Jak powstaje prąd”
Zapoznanie z pojęciami: prąd, przewodzenie prądu. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych.
Grudzień „Zegar słoneczny”
Wytłumaczenie dzieciom, dlaczego mamy dzień i noc. Zapoznanie z pojęciem ruchu obrotowego Ziemi.
Styczeń „Tajemnice rdzy”
Zapoznanie ze specyfiką rdzy – czym jest i jak powstaje. Rozmowa o konsekwencjach rdzewienia, oraz jak się przed tym chronić.
Luty „Chemiczne zwierzęta”
Stworzenie chemicznego kameleona. Zapoznanie dzieci z faktami, dotyczącymi największych ssaków świata.
Marzec „Młody ekolog”
Zapoznanie z pojęciami: gleba kwaśna, gleba zasadowa. Zapoznanie dzieci ze sposobami badania gleby.
Kwiecień „Ciepło -zimno”
Zapoznanie ze zjawiskiem zmiany objętości i gęstości ciał stałych, oraz cieczy pod wpływem temperatury. Pokazanie drutu z pamięcią kształtu.
Maj „Wykrywanie skrobi”
Zapoznanie ze sposobem wykrywania skrobi i sprawdzenie, które produkty je zawierają. Omówienie z dziećmi, jak powinna wyglądać zdrowa dieta.
Czerwiec „Ruchy powietrza i wody”
Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania tornada. Zapoznanie z zasadą działania poduszkowca.

 

ROK SZKOLNY 2017/2018

Styczeń 2018r.

„Detektyw Labolek na tropie”

Grudzień 2017

„Kolorowe jony”

 

Wrzesień 2017r.

„Wyjątkowi Polscy Naukowcy”

 

ROK SZKOLNY 2016/2017

Grudzień 2016r.

Listopad 2016r.

Wrzesień 2016r.

 

SPOTKANIA Z „KARAWANĄ OPOWIEŚCI”

ROK SZKOLNY 2016/2017

Luty 2017r.

Powiększ litery
Zmień kontrast

Fatal error: Call to undefined function http_response_code() in /public_html/wp-content/plugins/wp-cerber/cerber-load.php on line 5445