Załącznik nr 1
do Uchwały Nr 7/2017/2018
Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 263
z dnia 9 listopada 2017r.
Statut
Przedszkola nr 263
w Warszawie
Podstawy prawne:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz 59 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 września 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60)
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 ze zm.),
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§1
- Przedszkole nr 263 w Warszawie, zwane dalej „przedszkolem”, jest przedszkolem publicznym wielooddziałowym.
- Siedzibą przedszkola jest budynek w Warszawie przy ul. Miłej 39.
§2
- Organem prowadzącym przedszkole jest Miasto Stołeczne Warszawa.
- Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem pełni Mazowiecki Kurator Oświaty.
- Przedszkole jest jednostką budżetową, która pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu Miasta Stołecznego Warszawy.
§3
- Przedszkole prowadzi rachunek dochodów własnych na podstawie odrębnych przepisów.
- Obsługę administracyjno-finansową przedszkola prowadzi Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty dla dzielnicy Wola.
- Przedszkole używa pełnej pieczęci nagłówkowej o treści:
Przedszkole nr 263 w Warszawie
Miła 39, 01-050 Warszawa
tel./fax (22) 838 37 15
NIP 527-21-34-869 REGON 013001653
- Dopuszcza się stosowanie w korespondencji następującej skróconej nazwy przedszkola P.263.
- Przedszkole prowadzi dokumentację swojej działalności w formie papierowej i elektronicznej oraz przechowuje ją zgodnie z odrębnymi przepisami.
§4
- Zasady przyjmowania dzieci do przedszkola określają odrębne przepisy.
- Przedszkole zapewnia wyżywienie.
- Na posiłki wydawane przez kuchnię składają się:
- śniadanie;
- drugie śniadanie;
- obiad;
- podwieczorek.
- Kuchnia przedszkolna przygotowuje posiłki zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi dla dzieci w wieku przedszkolnym.
- Jadłospisy planowanych posiłków ustala kierownik przedszkola w uzgodnieniu z kucharką, a zatwierdza dyrektor.
- Informacja o aktualnym jadłospisie jest udostępniania rodzicom z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem tablicy ogłoszeń.
- Przedszkole nie prowadzi diet żywieniowych.
- Na terenie przedszkola obowiązuje całkowity zakaz nagrywania obrazu i dźwięku przez dzieci i osoby dorosłe z wyjątkiem pracowników przedszkola. Wyjątek mogą stanowić sytuacje takie jak: nagranie potrzebne do audycji, widowiska, przedstawienia teatralnego i zajęć otwartych.
- W czasie imprez organizowanych na terenie przedszkola nie mają zastosowania przepisy dotyczące ochrony danych osobowych prawa autorskiego i praw pokrewnych. Wykonywanie, publikowanie i udostępnianie zdjęć przez uczestników imprezy, uroczystości otwartych odbywa się na ich własną odpowiedzialność i świadomość konsekwencji wynikających z rozpowszechniania wizerunku innych osób bez ich zgody.
- Budynek i teren przedszkola objęty jest opieką dozorcy i monitoringiem
w celu zapewnienia bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki. Sposób korzystania z nagrań monitoringu regulują odrębne przepisy.
Rozdział 2
Cele i zadania przedszkola
§5
Przedszkole realizuje cele i zadania określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
§6
- W celu wspierania potencjału rozwojowego dzieci i stwarzania dzieciom warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola i środowiska lokalnego, przedszkole organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
- Nauczyciele prowadzą obserwację dzieci i oceniają ich umiejętności w sferze emocjonalno-społecznej, poznawczej, ruchowej i samoobsługi.
- Nauczyciele sporządzają arkusze obserwacji w wersji papierowej. Informacje w nich zawarte udostępniają rodzicom.
- Przedszkole organizuje i udziela rodzicom dzieci i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych.
- Szczegółowe zasady organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu określają odrębne przepisy.
- Plan pracy przedszkola na dany rok szkolny zawiera plan działań wspierających nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych oraz rozwijania ich umiejętności.
§7
- Przedszkole organizuje naukę i opiekę dla dzieci z niepełnosprawnością w formie kształcenia specjalnego w integracji ze środowiskiem przedszkolnym.
- Dzieciom objętym kształceniem specjalnym przedszkole zapewnia realizację indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego uwzględniającego zalecenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Szczegółowe warunki organizowania nauki i opieki dzieci z niepełnosprawnością, określają odrębne przepisy.
§8
- Dzieci niebędące obywatelami polskimi oraz obywatele polscy, którzy pobierali naukę w przedszkolach funkcjonujących w systemach oświatowych innych państw, korzystają z nauki i opieki na warunkach określonych w odrębnych przepisach.
§9
- Przedszkole może organizować zajęcia religii.
- Podstawą udziału dziecka w zajęciach religii jest życzenie wyrażone przez rodzica w formie pisemnego oświadczenia.
- Życzenie udziału w zajęciach z religii raz wyrażone nie musi być ponawiane w kolejnym roku szkolnym, ale może być odwołane w każdym czasie.
- Zasady organizacji religii w przedszkolu określają odrębne przepisy.
§10
- Zadania przedszkola, realizowane są poprzez właściwą organizację procesu nauczania, wychowania i opieki, z dostosowaniem metod i form pracy do możliwości psychofizycznych i potrzeb dzieci.
- Zadania przedszkola realizowane są w szczególności w formie zajęć kierowanych i niekierowanych, a także swobodnych zabaw dzieci.
- Sposób realizacji zadań przedszkola uwzględnia:
- możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy;
- specjalne potrzeby edukacyjne dzieci;
- potrzebę prowadzenia diagnozy i obserwacji dzieci w celu monitorowania ich rozwoju;
- organizację przestrzeni przedszkola stymulującej rozwój dzieci;
- organizowanie zabaw ruchowych i muzyczno – ruchowych, w tym zabaw na wolnym powietrzu;
- organizowanie pobytu dziecka w przedszkolu jako czasu wypełnionego zabawą, która tworzy pole doświadczeń rozwojowych;
- wykorzystanie każdej naturalnie pojawiającej się sytuacji edukacyjnej do budowania dojrzałości szkolnej.
- Wobec rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola, przedszkole pełni funkcję doradczą i wspomagającą:
- pomaga w rozpoznawaniu możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka oraz podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej;
- informuje na bieżąco o postępach dziecka;
- uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres zadań realizowanych w przedszkolu;
- uwzględnia potrzeby dziecka wynikające z sytuacji rodzinnej.
Rozdział 3
Organy przedszkola
11
Organami przedszkola są:
- dyrektor przedszkola;
- rada pedagogiczna;
- rada rodziców.
§12
- Dyrektor jest jednoosobowym organem wykonawczym przedszkola i reprezentuje je na zewnątrz.
- Dyrektor wykonuje obowiązki, a także posiada uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Szczegółowe kompetencje dyrektora określa ustawa oraz odrębne przepisy dotyczące obowiązków i uprawnień.
- W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go inny, wyznaczony i upoważniony przez niego nauczyciel przedszkola.
- Dyrektor przyjmuje skargi i wnioski dotyczące organizacji pracy przedszkola, przekazane na piśmie, drogą elektroniczną lub złożone ustnie do protokołu.
§13
- Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji statutowych zadań przedszkola dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
- Kompetencje stanowiące i opiniujące rady pedagogicznej określa ustawa.
- Rada pedagogiczna działa na podstawie „Regulaminu Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 263.
- Rada Pedagogiczna Przedszkola nr 263 realizuje kompetencje rady przedszkola określone w ustawie.
§14
- Rada rodziców jest kolegialnym, społecznym organem przedszkola, reprezentującym ogół rodziców w danym roku szkolnym.
- Wewnętrzną strukturę rady rodziców, tryb jej pracy oraz szczegółowy sposób przeprowadzania wyborów określa „Regulamin Rady Rodziców Przedszkola nr 263”.
- Rada Rodziców tworzy warunki współdziałania rodziców z nauczycielami we wszystkich obszarach pracy przedszkola.
- Kompetencje stanowiące i opiniujące rady rodziców określa ustawa.
- Dokumentacja działania rady rodziców jest przechowywana w przedszkolu.
§15
- Organy przedszkola działają samodzielnie na podstawie i w granicach prawa.
- Działalność organów przedszkola jest jawna, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
- Organy tworzą warunki do współpracy opartej na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
§16
- W przypadku zaistnienia sporu między organami przedszkola, obowiązkiem tych organów jest dążenie do rozstrzygnięcia sporu w trybie negocjacji, w których udział biorą wyłącznie członkowie tych organów.
- Sprawy sporne między organami przedszkola rozstrzyga dyrektor, o ile nie jest jedną ze stron konfliktu.
- W przypadku, gdy dyrektor jest stroną konfliktu, to mediatorem jest osoba wskazana przez organ niezaangażowany w konflikt po zaakceptowaniu przez strony konfliktu.
- W przypadku nierozstrzygnięcia sporu w trybie określonym w ust. 1-3, dyrektor zawiadamia o zaistniałym sporze organ prowadzący przedszkole.
Rozdział 4
Organizacja pracy przedszkola
§17
- Przedszkole zapewnia dzieciom bezpieczne i higieniczne warunki zabawy, nauki i wypoczynku oraz przestrzeganie zasad zdrowego żywienia.
- Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując sposoby i metody oddziaływań do wieku dziecka i jego potrzeb rozwojowych, a w szczególności:
- zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć realizowanych poza terenem przedszkola;
- zapewnia dzieciom poczucie bezpieczeństwa pod względem fizycznym i psychicznym.
- Za zdrowie i bezpieczeństwo dzieci odpowiada nauczyciel pełniący obowiązki zawodowe w danym czasie do momentu przekazania ich rodzicom lub osobom upoważnionym, a w czasie zajęć dodatkowych osoba prowadząca te zajęcia.
- W czasie pobytu dziecka w przedszkolu nie może ono pozostać bez nadzoru osoby dorosłej.
- Przedszkole może organizować dla dzieci zajęcia poza terenem przedszkola.
- Udział dzieci w zajęciach poza terenem przedszkola wymaga pisemnej zgody rodziców.
§18.
- Dzieci przyprowadzają i odbierają z przedszkola rodzice lub osoby upoważnione przez nich.
- Rodzice mogą w formie pisemnej upoważnić pełnoletnią osobę do przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola.
- Osoba przyprowadzająca dziecko jest zobowiązana przekazać je bezpośrednio pod opiekę nauczyciela.
- Nauczyciel lub osoba upoważniona przez dyrektora ma obowiązek osobiście sprawdzić kto odbiera dziecko z przedszkola.
- Rodzice przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę.
- Nauczyciel ma prawo odmówić wydania dziecka osobie upoważnionej, jeżeli osoba ta nie zapewnia dziecku bezpieczeństwa.
- Dyrektor w formie zarządzenia określa szczegółowe warunki przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola, z uwzględnieniem:
- sytuacji które uzasadniają odmowę wydania dziecka z przedszkola oraz trybu postępowania w przypadku odmowy;
- zasad upoważniania osób do odbioru dziecka z przedszkola;
- trybu postępowania w sytuacji, gdy dziecko nie zostanie odebrane z przedszkola.
§19.
- Rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola mają prawo do:
- znajomości realizowanych programów i planów zajęć;
- uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania i rozwoju;
- pomocy w rozpoznawaniu przyczyn trudności rozwojowych dzieci, a także rozpoznawania ich zainteresowań i uzdolnień;
- zgłaszania własnych pomysłów związanych z organizacją oddziału przedszkolnego, wyposażenia sal, organizacją uroczystości, wycieczek i dodatkowych zajęć;
- wyrażania opinii na temat organizacji żywienia dzieci i wypoczynku.
- Obowiązkiem rodziców jest:
- punktualne przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola przez rodziców lub upoważnioną przez rodziców osobę zapewniającą dziecku bezpieczeństwo, w godzinach pracy przedszkola;
- informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu;
- informowanie dyrektora lub nauczyciela dziecka o wszelkich zdarzeniach i sytuacjach mających bezpośredni związek z dzieckiem, jego bezpieczeństwem oraz kondycją zdrowotną i emocjonalną;
- współdziałanie z nauczycielem w celu skutecznego stymulowania rozwoju dziecka z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb.
- Przedszkole określa formy współdziałania z rodzicami i ich częstotliwość:
- zebrania ogólne, nie rzadziej niż 1 raz w ciągu roku;
- zebrania oddziałowe, nie rzadziej niż 2 razy w roku;
- konsultacje indywidualne zgodnie z planem współpracy z rodzicami zatwierdzonym przez dyrektora lub w miarę potrzeb;
- uroczystości, spotkania integracyjne z udziałem rodziców i innych członków rodziny, zgodnie z planem pracy przedszkola na dany rok szkolny;
- zajęcia otwarte;
- spotkania adaptacyjne;
- kącik informacji dla rodziców;
- wystawy prac plastycznych dzieci.
§20
- Przedszkole funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 17.30.
- Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący na podstawie odrębnych przepisów.
- Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny nauczania, wychowania i opieki oraz oczekiwań rodziców.
- Oddziałem przedszkolnym opiekują się nauczyciele zgodnie z arkuszem organizacji pracy przedszkola na dany rok szkolny.
- W okresach niskiej frekwencji dzieci, dyrektor przedszkola może zlecić łączenie oddziałów.
- Liczba dzieci w grupie nie może przekraczać 25.
§21
Przedszkole zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę dla dzieci uczęszczających do przedszkola.
§22
- Korzystanie z żywienia w przedszkolu jest odpłatne.
- Rodzic ma prawo wybrać dla dziecka ilość posiłków spośród wymienionych w § 4 ust. 3.
- Zmiany ilości wybranych posiłków rodzic zobowiązany jest dokonać w formie pisemnej do 25 dnia miesiąca poprzedzającego zmiany.
- Wysokość dziennej stawki żywieniowej ustalana jest na pierwszym ogólnym zabraniu rodziców w każdym roku szkolnym; W przypadku konieczności podwyższenia stawki żywieniowej w ciągu roku szkolnego, decyzję podejmuje dyrektor przedszkola w porozumieniu z Radą Rodziców.
- Opłaty za posiłki wnosi się z góry, najpóźniej do 10 dnia danego miesiąca.
- W przypadku nieobecności dziecka, opłata podlega zwrotowi za każdy dzień nieobecności, o ile rodzic zgłosił nieobecność zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Opłaty za żywienie należy wnosić gotówką lub przelewem na rachunek bankowy wskazany przez dyrektora przedszkola.
- Zasady stosowania ulg i zwolnień z opłat o których mowa w ust. 1 określają odrębne przepisy.
Rozdział 5
Nauczyciele i pracownicy przedszkola
§23.
- W przedszkolu zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych – pracowników administracji i obsługi.
- W przedszkolu utworzono stanowisko kierownika gospodarczego (pracownik administracji).
§24
- Nauczyciele realizują wychowawcze, opiekuńcze i dydaktyczne zadania przedszkola, określone w statucie i odpowiadają za jakość pracy przedszkola, w tym sposób sprawowania opieki nad dziećmi.
- Podstawową zasadą pracy nauczyciela jest kierowanie się dobrem dzieci, troską o ich zdrowie, poszanowanie godności, a także uważne towarzyszenie im w osiąganiu dojrzałości szkolnej.
- Do zakresu zadań nauczycieli wychowania przedszkolnego należy w szczególności:
- planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej;
- realizowanie programów pracy przedszkola;
- zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
- prowadzenie obserwacji pedagogicznych w celu rozpoznania u dzieci deficytów rozwojowych i ich przyczyn oraz przyczyn środowiskowych utrudniających dziecku funkcjonowanie w przedszkolu;
- systematyczne prowadzenie dokumentacji pedagogicznej umożliwiającej dokonanie diagnozy funkcjonalnej w środowisku przedszkolnym;
- współdziałaniem z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci, z uwzględnieniem prawa rodziców do znajomości zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju, a także komunikowania się z rodzicami w sprawach osiągania przez dzieci dojrzałości szkolnej.
- organizowanie pomocy dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
- opieka nad powierzoną salą oraz troska o znajdujący się w niej sprzęt i wyposażenie.
- Zakres zadań psychologa i logopedy w przedszkolu określają odrębne przepisy.
- Nauczyciel zobowiązany jest do wzbogacania własnego warsztatu pracy oraz stałego podnoszenia i aktualizowania wiedzy oraz umiejętności pedagogicznych poprzez aktywne uczestniczenie w doskonaleniu zawodowym organizowanym w przedszkolu oraz przez instytucje wspomagające przedszkole.
§25
- W przedszkolu zatrudnieni są pracownicy administracji i obsługi. Ich podstawowym zadaniem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania przedszkola jako instytucji publicznej oraz utrzymanie obiektu i jego otoczenia w czystości i porządku.
- Pracownicy obsługi i administracji są pracownikami samorządowymi i podlegają regulacjom ustawy o pracownikach samorządowych.
- Szczegółowy zakres obowiązków pracowników niepedagogicznych odraz ich szczegółowe zadania ustala dyrektor.
- Pracownik zatrudniony w przedszkolu zobowiązany jest do przestrzegania zakresu obowiązków na zajmowanym stanowisku.
- Stosunek pracy pracowników administracji i obsługi regulują przepisy ustawy Kodeks Pracy i wydane na tej podstawie przepisy wykonawcze.
- Pracownicy niepedagogiczni włączają się do zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
Rozdział 6
Prawa i obowiązki dzieci
26
Dziecko w przedszkolu ma prawo do:
- właściwie zorganizowanej opieki zapewniającej bezpieczeństwo i ochronę przed zjawiskami przemocy;
- organizacji zajęć z uwzględnieniem zasad higieny pracy i ochrony zdrowia; życzliwego i podmiotowego traktowania;
- przebywania w spokojnej i pogodnej atmosferze;
- sprawiedliwej oceny postępów oraz wspierania w rozwoju psychofizycznym;
- pomocy w przypadku wystąpienia trudności rozwojowych;
- znajomości swoich praw i obowiązków.
§27
Dziecko w przedszkolu ma obowiązek przestrzegania umów społecznych obowiązujących w społeczności przedszkolnej, a zwłaszcza dotyczących:
- uczestniczenia w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych;
- respektowania poleceń nauczyciela;
- kulturalnego odnoszenia się do rówieśników i osób dorosłych;
- samodzielnego dbania o czystość i higienę na miarę swoich możliwości;
- dbania o ład i porządek w pomieszczeniach przedszkolnych;
- poszanowania godności rówieśników i dorosłych;
- przestrzegania zasad bezpieczeństwa i zdrowia;
- poszanowania pracy własnej oraz innych;
- respektowania praw innych dzieci.
§28
- Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną może podjąć decyzję o skreśleniu dziecka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola po wcześniejszej dokładnej analizie zaistniałej sytuacji, w następujących przypadkach:
- gdy dziecko nie zgłosiło się do przedszkola w nowym roku szkolnym do 30 września i brak informacji wyjaśniających od rodziców;
- wskutek długotrwałej – trwającej minimum 1 miesiąc, nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka w przedszkolu, po uprzednim zawiadomieniu rodziców lub opiekunów na piśmie o planie skreślenia z listy dzieci uczęszczających do przedszkola (nie dotyczy dzieci realizujących obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego);
- powtarzających się nieterminowych opłat za korzystanie z wyżywienia, bądź ich nieuiszczania przez dwa okresy płatnicze;
- stałych agresywnych zachowań dziecka zagrażających jego zdrowiu i życiu bądź zdrowiu i życiu wychowanków i pracowników przedszkola, w przypadku odmowy lub niepodjęcia przez rodziców współpracy zmierzającej do rozwiązania problemu i po wyczerpaniu wszelkich możliwych sposobów pomocy dziecku;
- utajeniu przez rodziców choroby dziecka, która uniemożliwia przebywania dziecka w grupie, a w szczególności choroby zakaźnej, poza chorobami zakaźnymi wieku dziecięcego, przy wypełnianiu karty zgłoszenia dziecka do przedszkola;
- w przypadku pozostawania dziecka w przedszkolu poza godzinami jego otwarcia;
- nieprzestrzegania przez rodziców postanowień statutu przedszkola;
- gdy dziecko posiada orzeczenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o przeciwwskazaniach do uczęszczania do publicznego przedszkola.
- Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej przedszkola.
- Decyzję o skreśleniu dziecka z listy wychowanków przedszkola przekazuje się rodzicom w pisemnej formie lub przesyła na podany przez rodziców adres zamieszkania.
- Rodzicowi przysługuje prawo odwołania od decyzji o skreśleniu dziecka z listy wychowanków do rady pedagogicznej za pośrednictwem dyrektora w terminie 14 dni od pisemnego powiadomienia.
- Po ustalonym terminie odwoławczym dziecko skreśla się z listy wychowanków.
- Podstawę do wykreślenia dziecka z rejestru dzieci przedszkola stanowi także:
- rezygnacja rodziców z usług przedszkola;
- zakwalifikowanie dziecka do innej formy wychowania i opieki;
- umieszczenie dziecka w innym przedszkolu (np. w wyniku przeprowadzonej rekrutacji).
Rozdział 8
Postanowienia końcowe
§29
- Pracownicy Przedszkola nr 263 w działalności służbowej, stosują w praktyce przetwarzania danych osobowych zasady i czynności oraz obowiązki spoczywające na nich na mocy obowiązujących przepisów o ochronie danych.
- Do obowiązków pracowników, należy przetwarzanie danych osobowych wyłącznie w zakresie upoważnień nadanych decyzją dyrektora, zgodnie z dokumentacją przetwarzania i zabezpieczenia danych.
§30
- Sprawy nieuregulowane w statucie są rozstrzygane w oparciu o obowiązujące i dotyczące tych spraw odrębne przepisy.
- Dyrektor każdorazowo, po uchwaleniu przez radę pedagogiczną zmian w statucie, opracowuje i ogłasza jednolity tekst statutu.
- Statut jest podawany do publicznej wiadomości przez umieszczenie na stronie internetowej przedszkola oraz przez udostępnienie go do wglądu w sekretariacie przedszkola.
- Z dniem wejścia w życie niniejszego Statutu traci moc dotychczas obowiązujący Statut Przedszkola nr 263 stanowiący Załącznik nr 1 do uchwały Nr 4/2016/2017 Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 263 z dnia 31 sierpnia 2016r. w sprawie zmian w Statucie Przedszkola nr 263.
- Statut wchodzi w życie z dniem 9 listopada 2017r. na podstawie Uchwały Nr 4/2017/2018 Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 263 z dnia 9 listopada 2017r. w sprawie zmian Statutu Przedszkola nr 263.